Az Anthemben a Javelin képességei a felszereléstől függnek, ezekhez a képességekhez pedig egy-egy elemhez köthető sebzések és hatások társulnak: tűz, jég, villám, sav, van itt minden! Kombók szerint viszont kétféleképpen csoportosíthatjuk őket: Primer és Detonator.
Hogy melyik minek számít, azt egy kis ikon jelzi a képességnél. A Primer képességeket egy kis lángikon jelöli, ezek elemi hatásokat pakolnak az ellenfelekre. A felszerelés erejétől függ, hogy egyetlen találat hányszor rakja fel ugyanazt a hatást. Ha sikerül annyiszor eltalálni egy ellenfelet, amivel elérjük a rápakolható maximális hatásszámot, akkor a célpont „begyújtódik”: ha egy ellenfelet jégdarabokkal kínálsz meg, akkor megfagy, és ekkor a kombó részeként detonálni lehet.
A célpont berobbantásához egy detonátor képességet vagy pedig közelharci támadást kell használni. Az ilyen képességeket egy kis robbanásikon jelöli. Fontos tudni, hogy melyik képességed mire jó, mert ha egyedül játszol, és csak detonátorokat viszel magaddal, akkor nem fogsz kombózni.
De a legjobb az egészben, hogy mindegy ki gyújtja be az ellenfeleket, bárki berobbanthatja őket. Tegyük fel, hogy egy Storm javelint irányítasz, de még nincs olyan felszerelésed, amely jó gyújtó képességet adna. A Ranger vagy Interceptor társad viszont, ha nagyon jó gyújtó képességekkel rendelkeznek, megtehetik ezt helyetted, te pedig halálba detonálhatod őket.