Hmm, csak úgy átfutottam a kommenteken, de próbálok kicsit úgy írni a játékról, hogy mik is a problémák itt, amiknek így megjelenésre nem kellene annak lennie.
Szóval először is maga a sztori: kevés. Rettenetesen rövid, de a legnagyobb probléma, hogy érdektelen. Illetve az interaktivitás hiánya. Fort Tarsis ebben a formában egy nagy nulla, gyakorlatilag ott állnak az NPC-k akikkel beszélhetsz ötvenszer, de nem jutsz vele semmire. Simán meg lehetett volna oldani ezeket úgy, hogy adnak egy küldetést és hozzácsapják a saját kis történetüket közben, (most a contractoktól és a mellékküldetésektől tekintsünk el, mert nem az a probléma) de az, hogy végigbeszélsz mindenkivel aztán utána, megint mindenkinél ott van a szövegbuborék... Egy pontnál eljutottam oda, hogy kit érdekel már miről hablatyolnak és tippre más is el fog jutni eddig a pontig. Az eddigi játékaikban ezek olyan szépen belesimultak a gameplay-be, még az swtor mmo-ba is mindenki akinek volt kis története adott mellékküldetést, egyszerűen nem értem, hogy miért nem tudtak a saját játékaikból példát venni.
Az oké, hogy a főküldetést folytatni fogják DLC formában, meg biztos lesznek újabb melléküldetések is, de illett volna legalább úgy megoldani az egészet, hogy nem lvl 20-as vagyok mire végére érek, hanem felérek lvl 30-ig.
Küldetések: Repetitív. Talán ez a legjobb kifejezés rá. Nyilván egy farmolós looter shooter játéknak ez a lényege is, de itt zavaróan ugyanolyan minden küldetés. Egy darabig elvan vele az ember, de azért sokkal több változatosságot lehetett volna tenni bele. Gondolom ezekből is jönnek később újak DLC formában.
A világ: ez is pont olyan, hogy első pillanatra nagynak tűnik, de valójában totál üresnek érződik egy idő után. A legrosszabb tényleg az egész játékban az interakciók hiánya, statikus minden és úgy látom az egészet, hogy kívülről szép, de egyszerűen belül nagyon hiányzik valami, amitől akár egy pillanatig is érdekes lehetne. Az a legfájóbb pont, hogy a belső területek talán még érdekesebbek voltak, mint a külső helyszínek, azokból is lehetne sokkal több.
Gameplay, gearelődés: Szerencsére ez a része tetszik, a combo rendszer érdekes, az irányítás teljesen jó, a képességek érdekesek és a javelinek között is nagy a kontraszt, látszik, hogy ez a rész van a legjobban kidolgozva. Gearelődés se az igazi. A legnagyobb probléma a motiváció hiánya az egészben, mert nincsenek nevesített fegyverek, vagy gear darabok, szerintem ez nagyon sokat elvesz az egészből. Pláne, hogy a skinek senkit se fognak úgy motiválni, mint 1-1 nehezebben megszerezhető fegyver, vagy képesség, vagy komponens. Egyszerűen hiába a rengeteg variáció a mastercraftal, ha közben nem tud motiválni arra a játék igazán, hogy csináld ugyanazokat a küldetéseket. Unalmas így az egész. Azért játszak, hogy elérjek grand master 3-ig? És aztán? Nem látom a motivációt a játékban, mert ha mondjuk még izgalmas lenne és kihívás, vagy ilyesmi, de a valóság az, hogy a jutalmazási rendszere is botrány. Komolyan, minek akar valaki bemenni strongholdba, ha az utolsó boss gyakorlatilag lootot se dob? Ja és ha már itt tartunk, a legnagyobb hiba... Pl összes strongolhd, de most kifejezetten heart of rage. Ha kilépsz az utolsó boss előtt (ami amúgy írtózatosan idióta szopatós és unalmas boss, mert simán megcsinálható, csak feleslegesen sokáig tart), ugyanúgy megkapod az addig begyüjtött összes lootot. Ennek meg ugye nyilván az lesz az eredménye, hogy az utolsó boss előtt kilépnek, mert minek szívjanak rajta, ha semmi előnnyel, vagy hátránnyal nem jár? Plusz gyakorlatilag újrahaszosították az utolsó főküldetést....
Szóval összességében az egész játék alapja annyira jó volt, hogy én elhittem, vártam és reméltem, hogy nem fércmunka lesz, de egyelőre ez csak egy alap és ezt még nagyon sokáig kell kalapálni, mire egy izgalmas, magát játszató játék lesz, nem pedig folyamatosan csak a borsot akarja az orrunk alá törni a hülyeségeivel. Akkora potenciál van az egész cuccban, hogy fel nem tudom fogni miért nem látják a fejlesztők, hogy ez így nagyon gáz. Vagy ez volt a cél? Na mindegy, egyelőre csalódás, remélem 1 év múlva ezt a csalódást felváltja egy elismerő bolintás. Csak tudnám, hogy a hasonló looter shootereknek miért kell mindig ezt az utat megtenniük, mikor nyilván látják a fejlesztők, hogy egyiknél másiknál mi a szar, akkor miért a rossz példákat kell beimplementálni?
Azt értem, hogy minden hónapban jön valami újdonság, de az elején kell megfogni az embereket, nem pedig ígéreteket lebegtetni.
Méghogy tanultak a destiny és division hibáiból... Hát ugyanazokat a hibákat követik el csak pepitában. Attól félek, hogy kevés embernek lesz türelme megvárni, mire ebből is lesz valami.