A VR es AR technologia is letezik es jo ideje hasznaljak mar. Az egyetlen nagy gond a technologia ara. Egy rendes AR sisak amilyet a vadaszpilotak hordanak eleg draga, de ha valaha elindulna a tomegtermeles, akkor viszonylag olcsova valhatna. Kisebb problema a meret, ugyanis a civil felhasznalast zavarja ha R2D2 meretu dobozt kell magunk utan huzni, hogy mukodjon a kijelzo, ezert meg kell oldani a miniaturizalast ugy hogy a teljesitmeny azaz az ebbol kovetkezo minoseg ne romoljon. Ez a szamitogepek terfogat es fogyasztasaranyosa novekvo teljesitmenyenek koszonhetoen nagyjabol ma mar rendelkezesre is all.
Igazabol minden fontos komponens megvan egy jo AR vagy VR rendszer legyartasahoz, csak az eloallitas arat nem sikerult meg levinni elfogadhato szintre. Amig viszont nincs olcso szemuveg, addig nem fognak az emberek vasarolni, viszont amig nem adnak el eleget, addig nem lesz eleg tartalom, viszont ez visszafogja a vasarlasokat. Egyszeruen van egy kritikus pont ahonnan olcsova es elterjedte valhat, de nem biztos hogy van eleg toke es akarat, hogy ezt elerjek, leginkabb az elso fejleszto cegek nagy veszesegei, majd az utannuk jovo, mar csak masolok piacletarolo hatasa miatt.
ps: Viszonylag olcso AR szemuveget gyart pl. az Epson, ami ugyan ipari celokra keszul elsosorban, de alapvetoen ott van meg a penz a technologia megfizetesere es ipari felhasznalasnal nem igenyel a piac media tartalmat sem.
A minecraft szint az meg a 90-es evekben volt es jatszani mar jo volt, csak nagy, nehez es draga volt a technolgia, de maga a hasznalhato minoseg es az alapelvek mar akkor megvoltak. Ma egy par millios megveheto szemuveg tokeletesen megfelel otthoni felhasznalasra es a kepminoseggel es a vezerlessel sem lesz gond. Az ar az amiert nem terjed elegge a jatekosok, mig az ar _es_ a tartalomhiany az amiert nem terjed a mediafogyasztok koreben.