"Amúgy nem értem ehhez miért kell előre gondolkodni meg tervezni."
Mert ha eleve nem az emelkedos / lejtos uton hanem a hosszabb de simabb es gyorsabb uton ment volna az auto, akkor lehet hogy meg hamarabb is er oda, nem csak kevesebbet eszik. Raadasul ha van egy eles kanyar, ami szabad szemmel nem latszik, de ott van a szeles ivu kanyar mogott, akkor nem erdemes padlogazd adni, mert ugyis csak sautfek lenne belole.
Ezt a tervezest egyebkent rallikon a segedvezeto (mitfahrer) szokta vegezni terkep alapjan es szo szerint diktalja elore a palyat a vezetonek, hogy mindenhol idealis sebesseggel es iven tudjanak menni. Ezt a feladatot pont erdemes automatizalni, meg akkor is ha ember vezet es csak a navi mondana, hogy mikor gyorsitsunk vagy lassitunk es jobbos vagy balos kanyar jon eppen.
Az autozas ararol pedig csak egy megjegyzes: Mi tud elromlani egy villanymotorban, egy aksiban es egy kapcsolotranzisztorban? Az elektromos autok sokkal egyszerubbek es ha a vezerlo elektronika is integralva van egyetlen mikrovezerlobe, akkor a hardver gyakorlatilag nagyon nehezen megy szet, mert alig van benne mozgo (kopo) alkatresz. A mai robbanomotorok mar olyan bonyolultak, hogy az elektromos hajtaslanc uzembiztossag szempontjabol is jobban megeri. (se robbanomotor, se turbo, se sebvalto, se kuplung, egy olcsobb csaladi villanyauto bonyolultsaga kb. mint egy dodzseme, csak van fek is)