Még, ha teljesen csendes lenne, akkor sem jelentene semmit. Nem azért nincs szuperszonikus repülés, mert a zaj a gond. Azért, mert az átlag utas szinte mindig az árat részesíti előnyben és, ha gyorsan repülsz, akkor az nem lesz olcsó. Sehogy. Ezért halt meg a Concorde és ezért nem lesz jelenlegi technika mellett soha supersonic repülés tömeges.
1. A C. képes volt rá, csak az elsőosztályú jegy áráért kb. olyan üléseken szenvedtél, mint ma egy jobb turistaosztályon, mert a sebesség miatt a törzs mérete csak korlátos lehet. Ez ma sem lenne másként.
2. Ha szélesebb és kényelmesebb üléseket akarsz, akkor 2x2 üléssor helyett lesz 2x1 sor. ---> Horribilis jegyár ma is, arányaiban a régi C-né is drágább lehet.. Ha meg normális ülésekkel akarsz 2x2 sor olyan baszott nagy géped lesz, ami a reptereken jelent problémát. Nézd meg a C. törzs és fesztáv arányát meg egyebeket.
3. Alig pár várost kötött össze, tehát át kellett szállni. Ez ma is így lenne...
4. A point to point olcsóbb modell mellett ez szinte mindig alulmarad. Legfeljebb a hiperdrága magángép méreben látom elképzelhetőnek a szuperszonikus repülést, mert azt meg tudja fizetni a Földön egy igen vékony réteg, de még így is legfeljebb néhány tucat gépre lenne igény szerintem. C méretben egyszerűen túl drága a repülés szuperszonikusan.
5. A legforgalmasabb transzatlanti utazán Európa felé a C-hez képest filléres és az ember bioritmusát sem borítja meg nagyon. Este felszáll USA-ban és délelőtt ébred Európában. Hazafelé lesz kis jet lag, olyan lesz, mint egy hosszabb átbulizott nap után. Vagy annyi sem, mert visszafelé is lehet aludni.
A történet más által is elmondva, kb. ugyanazt látjuk.
Egyszerűen fogadó oldalon nincs rá igény. A point to point modell és a olcsó repülés az, ami hódít. Ahol számítana a sebesség az meg akkora, hogy azt amúgy sem képes legyűrni egy szuperszonikus gép, a 5-6 ezer km feletti távokat, ahol tényleg sokat számítana, hogy nem 10-20 órákat van az utas a gépen, hanem "csak" 5-10-et. Csak egy ilyen gépre a legolcsóbb jegy is 5-10k USD lenne. Nincs erre tömeges igény. Kevés gépre van szükség = kurvadrága gép.
Erről meg itt tömören. A point to point modell vs hub modell. A point to point modellre alkalmatlan a szuperszonikus gép, mert kb. ma is csak a London-Ny, Párizs-London és hasonló fő vonalakon tudna repülni. Aki emg kurvagazdag, az viszont nem akar átszállni..