Nézd, a jelenlegi autókra kiszámolták mások és az jött ki, hogy semmiféle környezetvédelemről nincs szó a jelenlegi autóknál sőt, mindenki süket és vak, amikor felteszik a kérdést, hogy az első 8-10 év után mi a fene lesz és ki fogja fizetni az első aksik eltakarítását...
De lássuk a további tényeket:
A villamosáram termelés karbonintenzitása nőtt az elmúlt 25 évben globálisan, egyes országoknál meg kiugróan...
Az ingyenes töltő semmit sem változtat azon, hogy a grid karbon alapú...
Az egész semi más nem tesz, mint a városból a dízel szennyezést a szénerőművekbe vagy más fosszilisbe pakolja át. Ettől alig lesz jobb...
A világon nincs ma olyan grid, ami képes lenne kezelni azt, hogy tömeges villanyautózás legyen, ennek megvalósítása sem lesz ingyen...
Azt is megnézném, hogy ma hány olyan ház van, ahol a ház rendszere elbírja azt, hogy 4-5 kW-os teljesíménnyel töltöd az autót mikor a normál fogyasztás is van mellette. Mert a gyorstöltés ezt jelenti és ennek kb. 50%-os hatásfoka van...
Ez a robbanésszerű fejlődés igen elcsépelt duma. Ha nyáros át akarnék autózni egy hegyen már azt nem bírná egy villanyautó főleg, ha meg is van pakolva és légkondizni is kell. Ha ez a "robbanásszerű" fejlődés, akkor nagy bajban vagyunk...
A motor hajóanyag szállítása távvezetéken nem vészes költség. A távvezetékek többségének van szabad kapacitása ezért a közvetlen villamos költség olyan 55-65 Ft/t úgy, hogy 100-250 km-re szállítna távvezetéktől függően, tehát a tonnánként is km-kénti fajlagos költség 0,3-1 Ft/t táján van. Még, a a távvezeték egyéb költségeit rárakod akkor sem jelentős. Magyarországon már összesen csak 5 bázistelep van és mindegyik távvezetéki kapcsolattal bír. A benzinkutak ellátása onnan megy tankautóval.
Amikor számottevő mennyiségű vilanyautó lesz, akkor szerinted nem válik majd jövedéki termékké a villanyautó töltése külön villanyóráról? Mert az adóbevételeket pótolni kell valamiből, állambácsi már csak ilyen...
Soroljam még a problémákat, amiért a villanyautó fényévekre van attó, hogy a megváltó legyen? Mert egyelőre csak több gondot okoz, mint problémát úgy, hogy jelenleg kell mellé másik autó, ha messzire akar menni az ember és az első 6-8 év után akkora bukó az egész, hogy ehaj..