A jelenlegi robotauto fejlesztesnek van egy kevesbe ismert terulete, a varosi harci kornyezetben torteno automata mukodes. Ez konkretan szetlott varosokat es a sarkok mogott bujkalo ongyilkos merenyloket jelent. Ezt a fejlesztest jellemzoen foleg a darpa koordinalja. Meglepo modon egesz jo eredmenyeket ertek el, az automata autok meg a ied gyanus roncsokat es utfoltokat is sikeresen kerulik el, tovabba egesz jol kepesek kezelni a felejuk rohano ongyilkos autokat es robbanomellenyes civileket. Ha erre sikerult hasznalhato szoftvert irni, akkor a harmadik vilag atlagos dugoja sem jelenthet legyozhetetlen kihivast.
Egyebkent egy jo robotauto rendelkezik terkeppel es gps-el, de azokat arra hasznalja hogy tudja merre kell menni. A tenyleges haladasban csak a kornyezetere hagyatkozik, azaz a 3-4 fele szenzortipusbol kinyerheto adatokra.
Egyebkent a tabla azonositas is gond nelkul megy, meg felig osszegrafitizett esetben is, ha a lidar alapu szegmentalt 3d-s terkepet korrelaljak a kamera altal latott keppel, majd az igy azonositott potencialis tablakat nezopontfuggetlen sikkorekcio utan (virtualisan szembeforditjak a ferden latszo tablakat) egy statisztikai kepfelismero algoritmus elemzi. Ez kidobja hogy mekkora valoszinuseggel latunk egy-egy tabla tipust. Ilyenkor a legvaloszinubb a nyertes. (az algoritmus betanitas utan kepes felismerni azt is, ha valaki sotp-ot ir a stop tablara) A kombinalt szenzor rendszerek mar most is jobban latnak mint az emberek es ha sikerulne a 360 fokos lidar melle vegre 360 fokos kamerat is rakni (lasd google), akkor pontos es jo minosegu kepet kapna a rendszer, ami meg azt is meg tudja mondtani, ha legy szallt a tabla szelere vagy nekiment valaki es ettol elhajlott a tabla sarka.
Nem kell annyi ido a megbizhato rendszerekig amennyire az atlagos emberek tippelnek. Az, hogy mikor lesz olcso mar mas kerdes, de mivel az elektronika teljesitmenyaranyosan egyre olcsobb, igy igazabol csak tomeggyartas kerdese, hogy mikor lehet kesz robotauto kit-eket kapni, amiket a gyartok csak beepitenek az autoikba. Sok gyarto persze csinal sajatot es lehet elobb utobb az egyik kit gyartoja lesz a nagyobb autogyarto de ez mar gazdasagi kerdes.