Az a teherauto egy hiresen bena hiba volt, az auto magassagat a motorhaztetoig adtak meg es igy pont azt gondolta at is fer alatta. Az EUban egyebkent kotelezo az oldalso es hatso alacsuszas vedelem, az USAban csak ajanlott.
A jo robotauto egyebkent nem vallal be semmit es csak akkor megy lakoovezetben 20-al, ha biztos benne hogy nem fog alaugrani senki. Ezt tudhatja sajat szenzorbol, masik autotol vagy terfigyelo kameratol is. Pl. az auto elott levo parkolo kocsik moge belathat az elotte halado hatrafele nezo szenzora. Igy nincs takaras. Minel tobb robotauto van annal tobb infojuk lesz es annal kevesbe zavarnak az emberi soforok tehat annal batrabbak (gyorsabbak) lehetnek kockaztatas nelkul. Ha az utolso emberi sofor is eltunik, az osszes autos lampa is kikapcsolhato. Vagy ha minden emberes autoban kotelezo a nyomjelzo akkor csak ott uzemelnek ahol emberi sofor is jar. Igy minden automata autos tudna ha zebra nelkuli keresztezodesben pirosat kap akkor valahol ember vezette jarmu van a kozelben. Nem lennenek tul nepszeruek a hobbi vezetok de kezelheto lenne a valtas vegyesuzeme.
Az is megoldhato hogy az ember vezet es a robi csak akkor veszi at ha az ember elter az idealis utvonaltol. Videken es ures uton mehetne szabadon varosban meg full automata lenne. Ilyesmi vegyes rendszer a tesla savvaltoja is. Az ember dont melyik savban akar haladni de a gep tekeri a kormanyt. Mintha csak egy sofor lenne akinek eloreszol a tulaj, hogy mit csinaljon az meg tudja hogyan kell.