Az F-22 marad, viszont az F-15C/D flotta feléből, jó ha lesz Golden Eagle, mert az ANG-s gépek felett már ott a pallos mai állás szerint. Ahogy kinéz most talán 100-130 db F-15 Golden Ealge és a ~180 db F-22 marad, aminek 1/3-a kb. kiképzésre alkalmas csak. Hát, azért ez enyéhnszólva igen messze van a hidegháborús 500-600 gépes USAF vadászflottától...
Az A-10-t kidobásáanak n+1-szer futottak neki és kb. a USMC és US Army-n kívül más nem szeretné, ha maradnának. Ja, hogy nem ők fizetik...
Az F-15E gépek maradnak, mert az F-35A lassabban érkezik és a gépekben bőven van repóra és perspektíva ott, ahova nem kell stealth. A gépeket eleve 16k repórára tervezték és a strukturális tesztek alapján 30k-t is bírhat.
Az F-16 flottát cakk pakk lecserélik F-35A-ra. A probléma a tempó, emiatt az F-16C/D-k közül többszörö módosítás, és elvetés után jelen állás szerint mégis cirka 300 db lesz korszerűsítve. Nem lesz DAS, több vontatott csali vagy más nagy extra, kis kalapálgatás és a nagy lépés előre csak az AESA radar lesz elvileg.
2030 után a mai tervek szerint végleg kezd leépülni az F-16C/D állomány és csak F-15E és F-35A marad csapásmérő vonalon és F-22A és F-15 Golden Eagle.
A US Navy soha nem volt nagy fanja a stealthnek, ők a Growler + Super Hornet és max. stealth UAV-ben gondolkoztak, csak az X-47B félrement és a végén még tanker sem lesz belőle... A Hornetek élettartamát a 10 év Afganisztán és Irak padlóra küldte és a Super Hornet flottában is van olyan gép, ami közelít a 4-5 ezer órához alig 15 év repkedés után. Borzalmasan lerongyolódott a Navy... Ők SH-val továbbra is ellennének, de a politika az F-35C-t erőlteti...