A reklám és követésblokkolás esetében azonnal látszik az eredmény. A hűségkártyás programok esetében - mint ahogy más esetekben is, ahol a felhasználó a termék - nem ennyire egyértelmű a követés ténye, és ezért elfogadhatóbb - na meg az explicit "kedvezmények" kapcsán. Azonban jelenleg ennek nincs olyan visszacsatolása, mint a követésnek az online szférában. Ha lenne visszacsatolása, már pedig rövidesen lesz a kiskereskedelmi üzletek szintjén ("belépek az üzletbe, üdvözöl az üzlet MI-je, és ajánlja, hogy a tegnap általam vásárolt lángoltkolbász ma még olcsóbb, csak nekem"), akkor lehet hogy itt is meg fog jelenni a vásárolók részéről valamilyen aktivitás ennek csökkentésére. Magát a netet is ebben a formában az működteti, hogy a felhasználók nem tudják, hogy ők termékek. Illetve, mindez a netes hirdetés és tracking működése miatt messze gyorsabban kiderül. Igyekeznek is ügyelni arra, hogy mindez minél inkább megadja a egyéni haszon legalább illúzióját. A Google esetében az Android elnevezés remekül tükrözi ezt a kettősséget: a felhasználó nézőpontjából egy elválaszthatatlan társ, az Alphabet nézőpontjából mindenki dolgozó, haszontermelő, aki a rendszerüket használja.