Teljesen evidens lépés ez a befektetők üdve és pénztárcájának gyarapítása céljából. Azokat a csoportokat kell megtalálni nyilván, akik tapasztalatlanságuk okán a legnagyobb mértékben befolyásolhatók és függővé tehetők. Minél korábban, és ezért minél nagyobb mértékben. A szülőket mivel lehet legjobban rávenni a buksza kinyitására, és megvetetni velük a státusszimbólumként, -szignálként funkcionáló, de egyébként k*rva gyorsan cserélődő, divatból kimenő sz*rokat a kölykeiknek? Azzal hogy a minimális élettapasztalattal rendelkező kicsiket veszik célba. Aztán majd ők kisírják a szülőkből.
Így ma a gyerekkorosztálynak szánt egész estés filmek elsődleges célja a merchandising megtámogatása, hogy a film után lehessen piacra tolni és felzabáltatni a fogyasztókkal az adott merchandising ernyője alá tartozó mindenféle sz*rt, a filmből reálisan következő tárgyakból az olyan logikai förmedvényekig, mint a rohamosztagos pelenka, meg a dártvéderes kakaó, és a többi ilyen moslék, amelyek közül soknak annyi a puszta funkciója, hogy a prolik és a kölykeiig legalább a megvásárlás pillanatáig prominensnek érzik magukat. Mintha ott lennének az áramlat elején, valójában csak egyéniek az egyformaságban. Pontosan ezt kívánja tenni a fész, meg a többi közösségi sz*r is, hiszen minél korábbi rászoktatás a legeredményesebb. Ez pontosan ugyanaz a módszer, ahogy a dohánylobbi tolta az üzletet. A termék legyen minden tekintetben, pszichológiai, fizikai, valamint szociológiai értelemben függőséget keltő a lehető legnagyobb mértékben, amennyire csak lehetséges.
Az FB-n nem múlik a dolog. Pontosabban a lófejű f*sszopó, és az összes többi elvbarátja szétteszi a kezét: majd a szülők döntenek. Mossa kezeit. Mivel a szülők általában hülyék, mint a s*ggem szüretkor, valamint ennek segítségével kívánnak affektusokat kiélni, amit kib*szottul fejlett társadalmunk főirányban elnyom, ezért totál rá vannak állítva a dologra, mivel kib*szott dögunalmas életüket feldobja, hogy átélhetik, milyen nem prolinak, hanem közszereplőcskének lenni, ezért hagyni fogja az agyhalottabbja a kölykeinek is. Sőt büszke is lesz rá. A társadalmi externáliáit majd álljuk ennek is!
Egy a lényeg, mindenben ez a fontos, ahol azt látjuk, hogy széles körben valamilyen megoldás vagy termék járványszerűen terjed: tegyük azt, amit azok kitalálói tesznek, feltételezhetően tesznek – nem véletlenül. Sose legyél függő a saját anyagodtól – drogdealerek esetében ez úgymond ökölszabály. Nem csoda, hogy ezek a f*sszopók, élükön Zuckival, a legteljesebb mértékig olyan magánéletet alakít ki, amely távoltartja a kölykeiket az általuk piacra dobott függőséget okozó sz*rtól. Nem véletlen, hogy az internet arisztokráciája ezt így teszi. Ezért leghelyesebb szerintem ha pontosan így teszünk, ha ezt megtehetjük. A közösségi hálózatokba való belemerülés valójában az ő érdekük – reklámokat és marketinget a technológia és társadalmi fejlődés jelen állása szerint így lehet a legkönyebben letolni a közönség torkán. Nem véletlen, hogy Mr. Lófej laptopján le van ragasztva a webkamera, ahogy azt az anekdotikus fotó mutatja. Mennyire indikatív dolog ez. És mennyire kib*szottul undorítóan hipokrata is!
Zuck egyébként csak egy bábú a játékban, ahogy a többi arisztokratája is a netnek. Ez egy olyan társadalmi kihívás, amely ezen a technológiai színvonalon evidens módon megjelenik. Ha nem Zucki, akkor más dobta volna piacra ugyanezt. Nem személyeken múlik ez. A folyamat semmi más, mint a civilizációkat egyre erősebb, egyre koherensebb kölcsönös függésbe rendező társadalmi összeszövődések egy újfajta, az online színtérben megjelenő, társadalmilag még azonban eredményesen nem önszabályozott formája. Ez alakul ki most. Ezzel kapcsolatos elvek bővebben: Norbert Elias, A civilizáció folyamata műve, megjelent 1939-ben, de ma is k*rvára aktuális. Sőt, aktuálisabb, mint valaha, itt a digitális átalakulás forgatagában.