A research-nél vannak boncolási kutatások, amik az adott faj elleni fegyverfejlesztést megadják, meg van külön egy evolúciós kutatás viszonylag az elején. A sniperekkel érdemes operálni ahogy néztem. Nekem pl első dolgom volt a heavy kezdő csóka fegyverét lecserélni a gránátvetőre mert az alap fegyvere az borzalmasan pontatlan. Ami nekem nagy bajom, és emiatt már volt nálam 1 komplett restart kb 6-7 óra játék után, hogy ha a játék úgy dönt, hogy egy-egy karakternek meg kell halnia akkor ha keresztre feszülsz se tudod megakadályozni, emiatt 3 egymást követő csatában halt meg 3 emberem úgy, hogy egyszerűen csak néztem, hogy WTF..?? Pl. Mindfragger (fejre ugró kis bizbasz dög) ráugrik a katonám fejére, 2 sniperrel pisztollyal meglöttem a kis dögöt 7x is (az alsó hangon 2 forduló ugyebár), de a kis dög nem sérült, erre az enemyhez odarohan felhealeli a majdnem döglött enemyt, majd az 2x leköpi méreggel aminek az lett az eredménye, hogy amikor jött az én fordulóm a katonám meghalt (ő volt a legfejletteb assault specialistám, volt még 160 hp-ja ami full méreg lett a köpések eredményeképp), a másik bullshit halál az volt mikor egyik friss katonámra rálőtt egyik enemy 2 gránátot majd szegénykém a 200-as hp-ról lesérült 50-re ennek következtében és következő körben mikor én jöttem a bekapott 50-es vérzéstől meg is haldoklott a kör elején, a harmadikat már le se írom.... Másik ami nem egyértelmű, az a küldetések veszélyességi szintje, volt már alacsony veszélyességnél olyan taktikája enemynek, hogy csak pislogtam (szirén ofc..). plusz ha nem elég magas az érzékenysége a katonáknak meg se látják az ellenfelet csak ha megmozdul, vagy lő, de a legnagyobb kedvencem a mindent ütő jolie joker, ami még halál ellen is csodaszer az a cloak az enemynél az valami hányinger...