Megjelenéskor én is játszottam vele kb 15 órát. Végülis mindennel játszom a 90-es évek közepe óta, ami xcom vagy ahhoz hasonló.
Sajnos a PP sok esetben átgondolatlanságot és kiegyensúlyozatlanságot sugároz magából. Sok mindenről kiderült, hogy csak bug és majd javítják (vagy már javították), de van, aminél nem tudom eldönteni, hogy hiba vagy csak rossz gameplay design eredménye.
Pár "érdekes" szituáció, amiket érdemesnek tartok megemlíteni:
Nem csak az ellenség, de a saját egységeink végtagjai is sérülnek, ami jó ötlet, de a kivitelezés nem az igazi. Jön egy gránátos idegen, két katonám mindkét keze sérül, azaz innentől max. csalinak jók, mert se gránátot dobni, se semmit nem tudnak csinálni. Sebaj, majd egy másik emberem elsősegély csomaggal helyrerakja őket. Aham, azzal csak az életerejüket tölti vissza, a kezük sérült marad. Ez így elég gáz, mert elég egy kis pech, egy jól eldobott gránát az idegentől és két emberem ki is esett a meccsből. Jó lenne, ha lenne mód tenni ellene, például legalább az egyik kezét gyógyítani a csatatéren.
A fegyverek sem mindig működnek rendesen. Crossbow sebzése 10-el több volt, mint a nem is tudom melyik fegyveré, de ugyanabból a távolságból harmad annyit sebzett, mint az a másik. Több idegen, különböző testrészein is teszteltem. Bug?
Kiegyensúlyozatlan küldetések. Sokáig mint kés vajban haladok küldetésről küldetésre, aztán egyszercsak bead egy olyan mission-t, hogy esélyem sincs. A többféle nyersanyag menedzsment csak lassítja a játék flow-ját, és sokszor grindolásra kényszerít a game, hogy legyen mindenféle nyersanyagból elég, hogy meglegyen, amire szükségem van. Mármint oké, valamiért meg kell dolgozni, de túltolták ezt a részét.
Nem mindig érzem a fejlődést a magaménak, mivel fejlett technológiát tudok szerezni másik frakciótól (akik előttem járnak ezek szerint) és visszafejtéssel megszerzem a technológiát. Ezzel csak az a baj, hogy nem érzem azt, amit régen az xcom-ban, hogy elveszem az idegenek technológiáját, kikutatom a "fát" (lézer-plazma-gauss sorrendben, annyi xcom like játékot toltam az elmúlt 25 évben, hogy már keverednek a technológia nevek), néha csak az ölembe esik a technika. Az sem mindig egyértelmű, hogy melyik kutatásból mi fog következni.
A történet is olyan "meh", nem tudott megfogni (ez persze nem biztos, hogy a játék hibája), sem az idegenek design-ja, nem megfelelő. Van 1-2 amelyik rendben van, de némelyik úgy néz ki, mintha valami véletlen generátor dobta volna ki a neten, legyen benne egy kis rák, pók, szarjon magából facehuggereket, fingjon magából mérget, stb.
A mindcontrollos idegen (talán Siren a neve) ellen, egyáltalán lehet tenni valamit? Mármint megelőzés szempontjából? Ha már átvette valaki felett az irányítást, akkor oké, kinyírom. De lehet előre felkészülni rá? Pl.: Xcom2 mindcontrol elleni sisak (vagy valami ilyesmi volt).
Ja igen, a testrészekre ható lövések: Siren esetén azt írja, hogy lőjem a fejét, akkor nem tud mind controlozni. 10-ből 8x mégis tud! Bug?
Kb 10 óra gameplay után sorban jöttek a bázis és a város támadások, szinte nem is csináltam mást csak megvédtem a bázisom, aztán átugrottam valamelyik haven-be megvédeni őket, majd megint megtámadták a bázisomat és így tovább. Ja, a bázisom megtámadása mindig ugyanolyan: ugyanabban a helyiségben van az összes idegen, csak a számuk és az összetételük változik. Értem, hogy a bázisomra egy irányból tudnak bejutni, de így elég monoton. Ja igen, a térképek (amelyek elvileg véletlen generáltak), elég egyformák. Van kb 4-5 típus, de azon belül mintha mindig ugyanazon játszanék, csak kicsit más. Egyik alkalommal ugyanaz az épület itt van, nem pedig ott, a lyuk a falon itt van nem pedig ott, de ugyanaz az épület. Nem elég változatosra generálja.
Az egész játék olyan, hogy kitaláltak x+1 újdonságot a xcom játékokhoz képest, amelyek beledobáltak. Ezek egy része jó lett, egy része viszont sajnos nem állt össze. Ami pedig alap lenne a többi ilyen jellegű játékból, az itt nem mindig működik flottul. Nincs igazi íve a játéknak. Valahogy itt valami nagyon nem állt össze.
Vagy a fent felsorolt dolgok javítva lettek azóta? Mert szívesen adok még egy esélyt a game-nek, ha tudom, hogy már flottul megy. Elég frusztráló, mikor 15+ óra után rájössz, hogy ezt baszhatod és kezdheted elölről (egy kezdőnek ez a tanulópénz, de egy rutinos játékosnak, ha nem a saját hibájából történik a dolog, akkor dealbreaker).