Először is meg vagyok döbbenve, hogy itthon ez a játék mennyire méltatlan fogadtatásra talált. Allig találni róla fórumot, játéktesztet, bármit... Had jegyezzem meg halkan, hogy elmegy a büdös francba az összes 'nagy' magyar 'gamer' oldal, amin minden rettentő fontos infóról szó esik (lásd baby Yoda, meg teleportáló állatok lovon lovagolnak mod, alá RDR2) csak például erről a játékról egy szó sem esik...
Szerintem ez a játék messze kiemelkedik a nagy büdös semmirekellő 2019-es átlagból... Ennek a játéknak a készítők még próbáltak/próbálnak lelket adni az alkotásuknak, mint az igazi nagy régi klasszikus címeknél. És bár gondolom, hogy a pénzhiány a fejlesztés alatt erősen rányomta a bélyegét a megjelenő játékra, a kezdeti eladási 'sikerek' következtében remélem be tudják fejezni a játékot olyanra, hogy méltó legyen az 'XCOM' névre. Jelenleg én úgy látom a játéknak csak az 'alapja' van kész. Egy brutálisan hangulatos, brutálisan jó ötletekkel és újításokkal, történettel megáldott nagyon-nagyon félkész valami ez a gamma. Jelenleg a játékot a harc (TACTICAL missions) viszi el a hátán. Az az egy dolog amit úgy érzem nagyon jól összeraktak... (vagyis alakulgat az 1.0.54730-as első major patch után). Az összes többi eleme a játéknak nagyon 'költséghatékony', ingerszegény érzetet táplál a lelkemben. Lásd: bázisnézet, random küldetés leírások (és az ahhoz tartozó hátterek, animációk léte/nemléte), pályadizájn, nyersanyag balanszolás stb. stb. stb. sorolhatnám...
Ebből a játékból olyan durva valamit lehetne kihozni, hogy a stílus rajongói évekre el lennének látva tartalommal.
Emlékeztek az XCOM 1 - XCOM 2-ben, hogy a bázisrepülőn ha rázumoltál láttad ahogy a katonáid csevegnek és viccelődnek a bárban? Vagy ahogy húzóckodnak vagy fekvőtámaszoznak a konditeremben? Vagy ahogy a hősi halottaknak megemlékező szobában megjelentek a hozzátartozók családi fotói a falon? Vagy amikor kifejlesztettél egy új (laser, plasma, gauss...) technológiás puskát és a 'test chamber'-ben lőttek vele tesztlövést amihez animáció tartozott?
Nah, pontosan ezek az 'apró' hatáskeltő, hangulatfokozó elemek hiányoznak a játékból. A részletek. Például amikor valami űberkirály több kilóméter hosszú lüktető véna szerű képződményt találnak a katonák az egyik felderítés során, vagy egy óriási lángoló várost, vagy a tavat, mely közepén egy sziget van rajta egy elképesztő biológiai képződménnyel és mindezt a játék úgy prezentálja, hogy berak egy pár soros szöveget, meg egy nagy fát a háttérbe...
Vagy a bázisnézet. Az, hogy már a 2014-es XCOM-ban volt látnivaló a földalatti bázisnézetben az egy dolog. És rettentő hangulatos volt. De a lassan 25-30 éves XCOM-okban is hangulatosabb volt a bázisnézet...
Mindegy, nem írkálok többet, a játék irgalmatlanul ingerszegény. Az alap hangulatot nem tudják továbbadni a többi elemre.
Papa01 üzenem, hogy tán vagy nem kellett volna előrendeli vagy beleugrani a vásárlásba látatlanba, vagy nem kéne itt hirtelen pocskondiázni, hogy ilyen szar meg olyan fos a játék. Kevés vagy hozzá talán. Nah, meg persze az XBOX Game Pass-on is elérhető a játék én 1.390HUF-ot fizettem érte és beleraktam eddig 118 órát.
Ez egy rétegjáték. Eltunyultatok az évek során? Vagy túl fiatal vagy és a mai komoly 'kihívást jelentő játék'-okon nőttél fel amiben nem kellett menteni NEHÉZ fokozaton és végig tudtad vinni a játékot egy szuszra? Akkor ez nem a Te játékod. Én tökéletesen visszamlékszem mikor 16 évesen játszotttunk az XCOM-mal, vagy a Terror From the Deep-el... Percekig agyaltunk, hogy mi legyen a következő lépés és órákig kellett játszani egy-egy küldetést mire valamire fogható eredményt tudtunk kicsiholni belőle (értsd 39 visszatöltés és max 3-4 ember halála...).
Nem tudom, hogy be tudják-e fejezni ezt a játékot a készítők, de nagyon remélem, mert számomra egy életre szóló klasszikus születhetne meg...
A játékhoz első körben: a Sniper/Heavy vonal erősen sanszos. Én úgy csinálom, hogy a Sniper a Heavy kiképzés után kap egy Heavy mellényt, így már tud repülni. És kapja a Sniper sapkát és a nadrágot. Így a legelső körben a Sniperek fel tudnak repülni a lehető legmagasabb épület tetejére és onnan belátják szinte az egész pályát és osztják az áldást úgy, hogy közben elérhetetlenek...
A másik, hogy valamelyik nagytudású írta itt lejjebb, hogy a Heavy a fegyverével semmire se jó, meg pontatlanul lő... Istenem... Azért, mert dszesszelsz a nagy rohadt nehéz páncélban!!! A megoldás: fogsz egy Heavy-t. Adsz rá Synedrion Sniper ruhát amiben plussz százalékokat kapsz a célzására, lövésére, rohanásra és felnyomod maxra a Speed-et (25). Így a Heavy-d odaszalad az ellenséghez bármilyen messze is legyen és csak egyet kell lőjön! :-)
A másik, hogy a játék első órájában a mutánskedvelőkkel fel lehet nyomni a kapcsolatot 24-re. Ha megvan, el kell lopni tőlük a repülőlyüket. Abba 8 katona fér. Ekkor a játék legelején már van egy nagyon gyors Phoenix repülőd 6 férőhellyel amivel lehet menni felderíteni, illetve egy 8 fős Anu repülőd amibe ha belerakod a 8 fullos katonádat, nincs az a küldetés ami megizzasztana!!! Pofon egyszerű, nem értem mit kínlódtok.
Ráadásul ha az Ánuszos repülőbe belerakod a Phoenix tankját ami 700-at sebez lövésenként akkor a maradék öt emberrel vígan lehet a bénításokra koncentrálni...
De sorolhatnám még...
Puhányak vagytok és ezért fikázzátok a játékot. Ez a játék messze kiemelkedően királyság a mai felhozatalban...
Ennél a játéknál figyelni kell. Gondolkodni. Mindent alaposan elolvasni és agyalni, hogy most mi legyen a következő lépésed. Akinek nem megy az kapkod, agyatlanul rohan előre, hogy kimaxolja és jöjjön a következő gamma...