Egyetértek, azonban vannak dolgok, amiket nem lehet vagy nem jó webáruházban venni, mert nem tudod megfogni, megpróbálni vagy megszagolni,esetleg megkóstolni (élelmiszer),stb. A ruhaneműt nem tudod felpróbálni, magadhoz igazítani, hogy hogyan fog állni rajtad, de ezek a kivételek.
De amúgy igazándiból kényelmes. Ez a bankkártyás fizetéstől való rettegés meg felesleges. Akinek nincs vaj a fején, azaz titkolni valója, nyugodtan fizessen kártyával, csak itt is be kell tartani bizonyos szabályokat.
Kínai étteremben, kínai boltban azért nem lehet bankkártyával fizetni, mert azt le kéne adóznia, márpedig tudjuk, hogy nem szeretnek adót fizetni.Tehát hiába van ott az online kassza ha csak minden 10.-nél nyomja meg az Enter gombot...
Én üzemeltetek 4 honlapot és egy webáruházat is, elég speciális termékkínálattal, na erre szoktam azt mondani, hogy "bárcsak pizzéria lennénk" ,mert akkor egyszerűbb lenne és nagyobb lenne a forgalma. Tehát vannak dolgok, amiket érdemes megvenni online és vannak, amiket jobb személyesen.
Biztonság. Abból induljunk ki, hogy nem fognak átverni. Mielőtt az ember valamit megrendel, alaposan nézzen körbe ott, ahonnan rendelni fog.Az adatokkal való visszaélés...ez más tészta, de az áruházakat addig érdeklik a vásárlók adatai, amíg megadják a rendeléshez, illetve ha hírlevéllel/akciókkal akarják bombázni a vásárlót. Amikor bankkártyával fizet a vásárló, annak adatait nem látja az eladó, ő csak annyit lát, hogy kifizették vagy nem.Titkosított csatornán megy minden, de ha pl, fel is törnék közben, azért a bank felel.
Nekem pl le kellett jelentenem a NAIH-hoz, hogy milyen adatkezelést folytatunk, azaz pontosan megírni, hogy mit tárolunk el, mit nem, mennyi ideig, stb. A webáruházak biztonságát lehet növelni hogy pl felkérünk (fizetünk) kiberbiztonsági cégeket, amik minősítik a honlapot vagy az áruházat, majd erről kap az áruház egy certifikátot, ami olyan, mint pl egy TÜV engedély.
Kicsit válaszolok Andrew-nak is, az "akciózás" tipikus marketing fogás, de ehhez nem kell webáruház, elég bemenni egy hipermarketbe vagy más áruházba, ahol előbb felviszik 50%-al az árat, abból adnak 30% engedményt és még így is nyernek 20%-ot..Majd teleplakátolják, hogy iszonyú kedvezményt adnak. Az emberek nagy része nem számol, csak ezt látja, hogy úristen, rohanjunk érte, mert óccó'!
Ahogy ClassicR is mondja, annyi fajta fizetési mód van ma már, hogy valamelyik úgyis megfelel majd.
Szállítás. Az hogy milyen állapotban érkezik meg a termék a szállító felelőssége az eladó max. szívességet tehet a vevőnek, ha pl törötten vagy nem az érkezik meg, amit rendelt. Sokan ismerik gondolom a mellékelt videót, ez tényleg így van ,előfordul. Én pl törékeny, érzékeny dolgokat nem szoktam futárral kérni, inkább elmegyek érte. Repülős szállításnál más van, az egy kicsit rizikós. De egy normális eladó tudja ezt, ezért úgy csomagolja be, hogy még ha videón látottak alapján is kezelik, te azért egy darabban kapd meg.
Előre kell fizetni: ezt is eladója válogatja.Én pl megadtam utánvétes lehetőséget is, de addig nem kapod meg, amíg nem fizetsz.Ha a termék rossz, stb, akkor ugyanúgy kutyakötelessége cserélni az eladónak, mint ha személyesen mentél volna érte, sőt még szigorúbb!
Nem kell félni az online áruházaktól, és érdemes mások véleményét is kikérni.