Én azért nem vagyok ennyire borúlátó, valóban a jogosítvánnyal rendelkező emberek egy része, amely azonban szerintem a kisebbség nem alkalmas a vezetésre, vagy abszolút vagy időszakosan.
Volt olyan ismerősöm, aki rendszeresen vezett ittasan, ezen kívül idegből direkt okozott balesetet, rahedlit, ezekből 2-ben én is ott voltam. Az ismerőseim többsége azonban nem ilyen. Elenyésző részük volt egyáltalán bármilyen baleset szenvedő alanya, olyan ismerősön a fenti spec eseten túl, aki felelős lett volna balesetért asszem egyáltalán nincs. Nem akarok túlzottan általánosítani ebből a kis mintából (kb. 100 ismerősöm autóvezetői múltjáról van valami ismeretem), de hiszem, remélem, hogy nem egyedi, az átlagtól jelentősen eltérő az esetem.
Szóval igen, kell-e szigorítani a vezetésre alkalmasnak nyilvánítás feltételeit? Abszolút egyetértek! A magam részéről javasolnám, hogy egy 20 másodperces gyors tesztet futtasson le indításkor a kocsi, műszerfalon jelek lefutnak, azokra kell, indexelni, féket, gázt nyomni, akármi. Rendszer méri a reakcióidőt/hibát (lásd PÁV teszt) és ha kilóg még kétszer próbálkozhat, a harmadikra pedig mondjuk 1 órára letilt, mert a reakcióképessége miatt nem alkalmas a vezetésre. Most hogy ez fáradtság, részegség, érzelmi állapot, vagy csak mert béna a vezetéshez emiatt történik, az részletkérdés.
Egy jó önvezérlő kocsi egy óvatos kezdő szintjén van jelenleg, ha mindenki úgy vezetne valszeg az is önmagában javítaná a baleseti statisztikát, de hogy az önvezérlő autó mikor jut el a jól vezető sofőrök szintjére, ha eljut egyáltalán az szerintem kérdéses.
Semmi nem indokolja a humán sofőrökről hangoztatott végletes következtetésed pl. családapák között is van, amelyik részeges, agresszív, másnak direkt kárt okoz, most akkor a családapákat is robotokkal kéne szerinted helyettesíteni???