Pont múlt héten kerültem kellemes hóesésbe (hóviharnak se nevezném, pedig az is jöhet). Elég esett hozzá, hogy az alsóbbrendű utakon, se az autópályán nem látszottak az útjelzések, sávok, "érzésre", tapasztalatból meg a többi autó által vágott nyomvonalakból lehetett tartani. Egyébként szinte egybefüggő fehér felület volt az úttest. Max sebesség 50-60 autópályán is, mert annyire csúszott volt mint, a kormányon lehetett érezni, hogy ne nagyon rángassa az ember kormányt, mert nem lesz jó vége. Aa mögöttem 2,5 km/h sebességtöbblettel közeledő kamiont is inkább úgy engedtem "előzni", hogy a belső sávba átterelgettem a kocsit, mert ha ő csúszik egy normál előzés során, ott bizony keresztbe fog állni és nem lehet kivédeni.
Két dolog jutott eszembe:
1. Erős a gyanúm, hogy bármilyen önvezető robot összefosta volna magát ettől a szitutól, jó eséllyel nem is nagyon érzékelné/találná ki jó előre, hogy az autópályás 130 itt most bizony max 50 lesz és meg se kíséreld elérni, utólag már nem lesz lehetőség korrigálni, ha megpróbálod. A sávokat is nehéz úgy tartani, ha a felfestésekből semmit nem látsz a robotszemeddel és nem tudod helyesen értékelni a szituációt minimális adatból.
2. Ha elterjedne az önvezető autó és mindenki azt használná 99%-ban egy emberi backup/beavatkozási lehetőséggel, katasztrofális az eredmény akkor is, ha az emberi sofőr átveszi az irányítást ilyen esetben, egész egyszerűen azért mert semmilyen vezetési tapasztalata nincsen. Így is volt pár hülye aki minden időjárási körülmény ellenére vadul rádjött 2 méterre.