Lángszórós meg pajzsos ikonos (ellenállóbb) ellenfelekre nagyon jó taktika, hogy ne a testét, fejét lődd, hanem a hátán lévő tartályt. Oda elég egy két pontosabb célzott lövés és a közelben mindent visz a robbanás. :)
Nekem egyedül az északi területen volt frusztráló (itt kezdtem a játékot egyébként az elején) az állandó zaklatás, szinte lépni nem lehetett kis túlzással és autózni, haladni is alig, meg akkor még alacsony életerőm volt és pikk pakk lelőttek a kocsiból vezetés közben is. De arra én is emlékszem, ha leálltam és alaposabban megtisztítottam egy területet, akkor egy darabig nyugi volt.
Meg ha a természet lágy ölén mentem, elhagyatottabb utakon, turistaösvényeken, meg egyéb eldugottabb részeken, akkor maximum a vadállatoktól kellett csak fosni. Esetleg a hegycsúcsok közelében feltűnt néha helikopter, aztán vagy sikerült (LMG-vel sima ügy) leszedni, de ha nem volt olyan fegyver nálam, akkor fostócsává lőtt, vagy egyszerűen csak leszédültem a párkányokról a mélybe és szörnyet haltam. Mert ekkor még se ejtőernyőm se denevérruhám nem volt.
A vidéki részek nekem sokkal nyugisabbak voltak, meg addigra már lényegesen keményebb voltam. Lehet ezért sem tűnt annyira rázósnak egy egy szitu. Például a játék elején még a horgászás is inkább rémálom volt. Aztán vettem új pecabotot, megtanultam a horgászáshoz szükséges képességet és bármilyen halat kifogtam. A nehezebbeket is, csak tovább tartott kihúzni.
Ezt a szektás támadásokat, állandó járműforgalmat részükről valóban túltolták a készítők. Valamilyen szinten érthető, mert az ellenállás megerősítéséért járó pontokat ezek is adják, de azért tényleg sok volt időnként. Viszont amint fel van szabadítva az adott régió, onnantól már nyugodtan lehet bármerre kocsikázni, repülőzni, gyalogszerrel vagy vízen menni, mert ez megszűnik. Onnantól már csak a helyi lakosoktól fogsz agyfaszt kapni, mert mindenütt azok cikáznak. Például a játék térképének határánál gyakran mászkáltam, mert oda is raktak a készítők tartalmat. Nem értettem mi a fasz az állandó robbanás hangja ami a közelből jött, hiszen már végeztem a szektával ezen a területen. Erre kiderült a civilek repkednek és képtelenek visszafordulni, kitérni a magas sziklafalak elől és folyvást belebasszák magukat a kőfalba, mire robban az egész gép. Aztán újra beteleportálja a játék a gépeket és újra nekivágódnak a szikláknak.
De ha megfigyelitek amikor az AI (társak, akiket felbérelünk) vezeti a járművet és ti bent ültök mellette, nem az út közepén megy, hanem félig az úton és félig a salakos részen, ahol kis bokrok egyéb vannak, amiket egy az egyben szarrá zúz. Arról nem is beszélve, hogy megy át az úton tehén, szarvas, akármi... ugyan...mi az... telibe hülyébe találja ahogy kell. :D
Mondjuk ettől függetlenül elég jó időszakai is vannak az AI-nak, de képes ordas nagy butaságokra is.