Akkoriban ezek a dolgok jelentették azt ami miatt lehetett kísérletezni és technikai oldaláról is élvezni egy ilyen játékot. Már az első Far Cry is teret adott ennek, itt magasabb szintre emelték. Maga a játék menete egy idő után nagyon önismétlő volt és bele lehetett unni. Az első térképet megcsináltam, de a másodikhoz már nem fogtam neki, pont emiatt. Az viszont megmaradt bennem, mennyire is jó volt a fizika, a tűz terjedése, a szél szimulálása, ami hatott a fűre és a fákra is egyaránt. Hangulata is megvolt, de a helyszínek tekintetében csak ritkán volt olyan ami nagyon eltérő lett volna. Nekem inkább tűnt egy technológiai demónak, lásd mennyit fejlődött a Dunia engine, de mint játék elbukott.
FC5 lehet nem tartalmazza ezeket, de őszintén nem is hiányzik. Sőt, ha ezt a videót nem látom, fel sem tűnt volna. Illetve egy dolgot azért hiányoltam az FC5-ben. A fémlemezek, fából készült dolgokat, ha meglövöm, ott elvártam volna, hogy a golyó a mögötte lévő ellenfelet megölje. De itt sem a FC2 ugrott be, hanem a többi akciójáték, ahol ezt általában meg szokták csinálni normálisan.
Egyébként a videó tetszett, mert ez mutatja, már akkoriban is mennyi mindent meg tudtak oldani. Én emlékszem, hogy ezekből a dolgokkal kísérleteztem is, ahogy az első részben is a hordók legurításával, ami agyonnyomta az ellenfelet. Meg mikor lelőttem valakit belöktem a vízbe, majd néztem ahogy a vére kezd terjedni a víz felszínén. FC5-ben pedig azt figyeltem meg, a hullák egy rövid ideig fent maradnak a víz felszínén, majd egyszer csak lemerülnek a fenékre.