Érdemes végiggondolni a dolgot fogyasztói oldalról.
A fogyasztók egyre nagyobb hányada szívesen mondana le az autóvezetésről, mert számukra felesleges időtöltést, odafigyelést igényel, ráadásul a közúti forgalomban vezetési élményt keresni értelmetlen dolog. Tehát szükséges rossznak, nyűgnek tartják az autóvezetést.
Vegyük észre, hogy ettől a gondolattól csupán egyetlen további lépésre van az a gondolat, hogy nem csak autót vezetni nem kívánnak a fogyasztók, hanem saját autót vásárolni/fenntartani sem akarnak. Mert egy autó birtoklása, üzembentartása is rengeteg nyűgöt jelent számukra.
Ezen a logika mentén végighaladva eljutunk az önvezető, közösségi megosztással működő járművekhez, amelyek mindkét előbb említett nyűgöt egy csapásra megszüntetik.
Azonban hogyan néz ki ez a gyártói oldalról?
Az önvezető, közösségi járművek iránti igény megjelenésével kérdésessé válik rengeteg autógyártó/márka jövője. Eleve nem lesz szükség ekkora gyártási darabszámra, hiszen 1 db önvezető, közösségi jármű legalább 20 db hagyományos autót képes kiváltani az optimalizált közlekedésnek köszönhetően. Az átlagfogyasztó számára pedig teljesen mindegy lesz az önvezető jármű design-ja, márkája, egyedisége, hiszen őt csak az fogja érdekelni, hogy olcsón, kulturált körülmények között, kényelmesen és gyorsan eljuthasson A-ból B-be.
Totálisan meg fognak változni a fogyasztói igények az autózással, utazással kapcsolatban és ez a 120+ éves autóipart valószínűleg térdre kényszeríti majd. Túléli majd néhány gyártó és a tömegközlekedési eszközöket gyártó cégek példája alapján sokkal kisebb kínálatuk lesz a jövőben.