Amíg nem lesz a önvezérlő szolgáltatás egy tempomat árkategória, addig kevesen fogják csak megvenni a kocsijukba, akár elektromos, akár belsőégésű meghajtású.
Az anyagi helyzet eleve polarizálja a piacot, hiszen a belsőégésű és nem önvezérlő autók még sokáig abban az árfekvésben lesznek, ami a legtöbb embernek még elfogadható. Az önvezérlés még évtizedekig olyan extra lesz valszeg, mint ma a tempomat, automata fék stb.
Az is jó kérdés, hogy vajon mekkora futásteljesítményre vannak/lesznek méretezve az elektromos/önvezérlő autók. Egy a jelenlegivel megegyezző maximális futástáljesítmény (max 300 eze km) nem biztos hogy elégséges egy megosztott önvezérlő kocsinál.
Szóval lehet itt nagyon hurráoptimistáskodni, de amíg az évi milliós tízmilliós nagyságrend áll szemben az évi pár 10 ezer db-bal egy egy piacon hagyományos/tisztán elektromos autóknál, addig mindez csak sci-fi.