Pontosan így tennék én is a GDPR bevezetése után. Szeretne a Facebook (és a Google) Európában jelen lenni? Semmi gond kérem, kedves Zuckerberg Úr. Alkalmazni tetszik a GDPR szabályait. De mivel az Ön cége kirívóan nagymértékű piaci befolyással rendelkezik, ezért nem fog megharagudni, ha továbbiakban ennek megfelelően törvénykezünk. EU-Lex Facebook. Nézzük, milyen feltételekkel szolgáltathat:
- arcfelismerési és tag-elési funkciók teljes eltávolítása,
- külön EU-s hatóság a Facebook és más elsöprő piacbefolyással rendelkező vállalkozás adatvédelmi ellenőrzéseire,
- félévenkénti külső audit e szervezet részéről,
- EU felhasználók részére külön e célra létrehozott, a Facebook felületébe integrált bejelentőrendszer, a fenti hatóság üzemelteti,
- minden egyes európai IP-ről történő regisztrációért / meglévő fiókért a Facebook évente, minden évfordulókor 100$-t fizet annak a tagországnak, ahol az adott felhasználó az adott év napjainak 2/3-ban megtalálható,
- az EU-s felhasználók kibővített adatvédelmi kezelőpultot kapnak. Itt megtalálhatók olyan információk, amelyek bemutatják számukra, mely harmadik feleknek milyen adataikat adták tovább. Az adatok átadása a felhasználók részéről totálisan kontrollálható.
- A Facebook bejelentkezőfelületén megjelenik minden esetben a következő tartalmú szöveg: a Facebook szolgáltatást személyre szabott reklámok bemutatásával biztosítja, amelyhez Ön tevékenységét követi az interneten, és ezekből származó adatokat értékesíti.
- Amennyiben EU állampolgárok felhasználói adatainak egésze, részei, ezekhez kapcsolódó metaadatok tárolása történik USA lokációkban található informatikai rendszerekben, ezek az adatok ott kizárólag titkosítva tárolhatók. A titkosítási kulcsot csak az adott felhasználó ismerheti, de az ilyen célú titkosítás számára transzparensen történik.