1. A játékos kap morál képességeket, az AI nem, így eleve egy igen durva előnnyel indul a játékos (célzott támadás és mozgás plusz guard.)
2. Az AI csak stock mecheket használ, amik jobb esetben nem célszerűek a játék szűk területeihez, rosszabb esetben katasztrófálisak.
3. Az AI maga nem túl meglepő módon homály, és néha még ezen felül bénázik (nem fokuszál eléggé, rendszeresen hátrál és guardol amikor lőhetne is, vagy éppen oda-vissza mozog több körön át.)
+1. nem használ +/++/+++ fegyvereket és specc rendszereket, amikor iylet lootolsz, akkor azt utólag, random generálta neked, sokkal viccesebb lenne, ha a +2 stabilitásos srm/lrm az bizony ellened is élne.
Az első kettőt visszadhatjuk a gépnek, és hirtelen kemények lesznek a harcok, az utrolsó kettőt neheztebb, bár vannak jó kezdemények ezekre is. A játék alapja igenjó, néhány full conversion mod bizony majd igencsak megdobja a játék élettartamát.