Most járok 50%-nál. Hihetetlen ez a játék, ilyen részletesen kidolgozott open-world még nem készült. Spoliermentesen leírom a benyomásaimat.
Mikor eljutottam a "nagyvárosba" leesett az állam. Kiterjedésre láttam már nagyobbat játékban, de ennyire élő, hangulatos várost még nem. Először csak bolyongtam benne 1-2 órát és nézelődtem. Nem láttam eddig két egyforma házat, két egyforma utcát, két egyforma boltot. Sőt, talán ismétlődő textúrát sem. :D Teljesen indokolt a 80+ GB.
Nem találtam egyetlen kor- vagy helyidegen részletet sem, pedig ezekre borzasztóan háklis vagyok.
Olyan épületbelsőket is kidolgoztak a legapróbb részletekig ahol a sztoriban csak pár percet tölt a játékos. Szerintem csak a forrás-gyűjtésre hónapok mehettek rá mire összegyűjtötték hogy milyen épületeket, tárgyakat, bútorokat, járműveket modellezzenek le.
Az utcán sétáló (vagy tántorgó, álldogáló, vagy fekvő :) emberek viselkedésben, mozgásban, beszédben és öltözködésben is tökéletesen passzolnak a környezetükhöz. A gondosan kiválasztott környezeti hangeffektek, a művészi bevilágítás pedig felteszik a pontot az i-re.
A sztori eddig zseniális. Mindig van valami csavar, valami fordulat amire felkapja az ember a fejét. Van amikor úgy érzi az ember hogy lazulás van, itt az idő egy kis pecázáshoz, vagy elmenni és gravíroztatni valami szépet a pisztolyunkra aztán akkora gebaszban találja magát egyik-percről a másikra hogy alig kapunk levegőt.
Jól felépítettek a szereplők közti kapcsolatok, viszonyok, érzések. A dialógusok nagyon jól megírtak és ahogy a szinkronszínészek életre keltik őket tényleg közöttük érezhetjük magunkat. Itt tényleg nagy alakítások vannak, és Dutch Van Der Linde-et, Hosea Matthewst vagy Sadie Adlert már inkább hívnám főszereplőnek mint NPC-nek. Emberként viselkednek.
Először érzek olyat egy játék során hogy aggódom a karakterek sorsa miatt. Ha komolyabb fight-ba keveredünk néha azt érzem hogy "jajj, csak Lenny-t (vagy Billt, vagy Hosea-t stb,) meg ne öljék!
30 éve játszok már de ilyen tökéletes alkotással mint a RDR2 még nem találkoztam. Lehet hogy a célzás-mechanika néha idegesítő, vagy az inventory kezelése nehézkes de a történet, a nyílt világ, a szereplők, a HANGULAT mellett ezek huszadrangú apróságok.
Remélem hogy a jövőben továbbviszi a Rockstar ezt a stílust. Jó lenne egy kicsit realisztikusabb, komolyabb hangulatú GTA, ami tényleg inkább a valóságában mutatja be a világot és nem egy paródia tükrén vagy akciófilmek kliséin keresztül. Érdekes lenne az is ha nem ma játszódnak hanem mondjuk a '70-es évekbeli New Yorkban, vagy akár a szesztilalom idején, a klasszikus gengszterek korában.