Ezekkel én is tisztában vagyok, ez amit írtam inkább csak ábrándozás volt.
Valamelyik Falloutnál gyárilag beletett a Bethesda egy survival módot ha jól emlékszem (New Vegas? vagy F4?) ha új játékot indítottál akkor választható volt, tehát nem volt ráerőltetve senkire. Az jutott eszembe, és ahhoz hasonlóan megoldva, választható opcióként képzeltem el a survivalt az RDR2-ben..
"1. A felhasználók túlnyomó részének nincs igénye. " <- ez igaz. Bár épp az a szép ebben a konkrét játékban hogy kidolgoztak benne olyan részleteket is amiket az emberek 98%-a észre sem vesz, nem hogy igényelt volna. (Pl. a vadállatok élethű viselkedése, az NPC-k napi rutinja, stb., a városokban megjelenő újságok tele cikkekel, a gyönyörű, korhű árukatalógus amiből a boltokban vásárolhatunk stb.)
"2. Sem ideje ilyennel játszani egy rpg-nél, ahol sanszosan a történet miatt vették meg." mondom mégeccer: opcionálisan képzeltem el. Extra lenne.
"3. Nagyon melós ezt megcsinálni és úgy paraméterezni, hogy senki ne akarja a fejlesztő fejét venni. A HC surviv mániásnak semmi sem jó, a másik felének meg a kevés is nehéz és túl komplexl lenne. ---> Lehetetlen."
Igen melós, de ha lehetne választani könnyített és realisztikusabb mód között akkor nem akarnák többen a fejüket venni mint most.
"A fejlesztőknek egy AAA RPG-ben erre se erőforrása, se jóváhagyása és a masszív közösség felől igénye sincs erre."
A játékban van hőmérséklete a környezetnek és a játékos karaktere erre reagál is, bár elég kis mértékben - tehát a dolog alapszinten már benne van a játékban. Nem tartott volna sokból beletenni hogyha Arthur ingujjban mászkál a hóviharban akkor egy idő után elpatkoljon. Csinos kis jégcsap nőne az orrára, bekékülne a feje, nyavajogna hogy nem érzi az ujjait, stb. Egyszeri játékos örülne hogy milyen fasza, ezt is lemodellezték - újratölti az állást, felveszi a télikabátot (ami alapból rendelkezésre áll, csak magaddal kell vinni a lovon) és folytatja a játékot. Szóval se game-breaker se nem túl munkaigényes nem lett volna.
Ugye tudod hogy azt lemodellezték hogy a lovak herezacskója összemegy a hidegben? Akkor azt amit írtam miért állítod be irreális elképzelésnek? Lóhere-megfigyelőből talán több van mint survival játékosból? :)
Azt pedig hogy a Rockstarnak ne lenne erőforrása egy ilyen játékmechanikai részlet kivitelezésére nagyon remélem hogy viccből írtad! Kinek lenne akkor, ha nem nekik? Október 26-án több ember vett ki szabit vagy ment betegállományba az RDR2 megjelenése miatt mint amennyien megvesznek egy átlagos játékot a megjelenése utáni fél évben. A GTAV-ből 100 millió példány körül adtak el. Az RDR2-n nyolc évig dolgoztak és alsó hangon 400 ember munkája van benne. Ne lett volna erőforrás? Ennél a produkciónál?
A közösség felőli masszív igény. Ez érdekes felvetés. Ha tényleg a "népakarat" lett volna a legfontosabb szempont akkor az első RDR-t sem készítik el.
El tudod képzelni hogy a GTAIV után a 12 éves vérpistikék egy western játékot követeltek a Rockstar fórumokon?
Óriási szerencse hogy a Rockstar nem ült fel a divathullámokra és nem csinált valami sárkányos/varázslós fantasyt vagy valami kretén szuperhősös sztorit valamelyik az alsógatyáját kívül hordó képregény-alakról. Fogtak inkább egy igazi régimódi vadnyugati sztorit és abból csináltak játékot. (hála a jóistennek!) Ott azért többet kockáztattak mint amit egy opcionális survival móddal kockáztatnának. :D