Igen, nem lesz pénze. Felvázolom, hogy miért, de előbb nézznük kicsit máshogy.
Mi értelme ennek az egésznek, ha repülőgéppel is olcsóbb utazni meg 400 km/h-ás gyorsvasúttal is 1000-15000 km távolságon? Radásul, ahogy írtam nevetségesen kicsi a kapacitása a HL-nak olyan 800 fő/óra. Lehet, hogy pl. a Bp-i HÉV-ek szutykok, de pl a Csepeli kapacitása óránként hányezer ember? Csúcsidőben 7 percenként jár tömve, ami kb. 600-700ember tehát olyan 4000 ember. Ok, ezen állóhely si van. De a lényeg az, hogy mindezt 1-1 db vágányon oda-vissza. Képzeld el, hogy egy meglevő pályaudvar hány embert szolgálta ki óránként, ami már most létezik. Több tízezret. A HL meglevő kapacitása pontosan nulla és mindent 0-ról húzol fel.
Azon városok, amiket össze akar kötni HL olyan igényt támasztanak, amit a HL nem elégít ki. Cserébe a HL méregdrága, mert nulláról húzod fel, már ha egyáltalán kivitelezhető. Milyen jegyár jön ki ebből? Relatív értelemben drágább lenne, mint anno a Concorde volt a többi géphez úgy, hogy csak kétszer volt gyorsabb. A 3-szor gyorsabb gépet inkább már meg sem építették.... Pedig azok a meglevő reptereket használták, nem kellett az eget külön "levágányozni" és új reptér sem kellett nekik.
Lásd itt.
Ez is bukás volt összességében úgy, hogy a gépeket ingyen kapták végül BA és AF.
Ez sem volt siker, amikor még a repülés önmagában prémium élmény volt.
A Sonic Cruiser is elhasalt, senki nem fizetette ki volna a +15% sebességért azt a pénzt.
A repülőgép közlekedés során a Concorde óta tudjuk, hogy az utasok számára a költség az elsődleges, a sebesség másodlagos. Fele annyi repiődért kvázi kimutathatatlan a tömeges igény, ellenben az elmúlt 30 évben a repülés ára töredékére zuhant és 1970 óta Hatása az utasforgalomra.
Tehát a HL pontosan azétr értelmetlen hülyeség jelek szerint, amiért a szuperszonikus repülés. Kevés embert vonz be és a drága jegyek ellenére a profit kevés és nem stabil. Ezzel szemben egy 60%-os telítettésgű mai airliner már nem veszteséges. Én eddig csak tömött gépen utaztam úgy, hogy fapadossal soha nem repültem és a fapados is nyereséges. A tömegek viszonylag gyors mozgatása a cél. Ez a repcsiknél az szubszonikus airliner a vaúsnál meg a meglevő infrastuktúrát használható gyorsvasút, ahol ma elérni 300 km/h feletti tempót nem truváj de már a 400 km/h sem lehetetlen.
BTW anno még a MAGLEV-ek és más ötletek is megbuktak a költség oldalon. Ma is pár reptér mellett van belőle két ponto közötti volal, hálózat sehol. Akkor a HL-nak hol van realitása? A sok hülye ebbe is döntheti a pénzét és a sok mérnök meg ellesz a fejlesztésen, ami végül majd bukik egy szépet. Ők jól jártnak, a befektetők kevésbé...