E történik 20-30 mbar nagyságrendű vákumm esetén. El tudod te képzelni, hogy milyen falvastagság kell ahhoz, hogy technikaialg kb. 1 bar közeli depresszió esetén ne legyen stabilitásvesztés? Már maga a csőanyag jó drága lesz úgy, hogy csak tömegről van szó.
A légritka tér fenntartása nehét egy olyan csőben, ami folyamatosan pulzál a benne haladó járművek miatt és a megállóknál is elég jó tömörséget kéne elérni. Ezt mégis hogyan képzeled el? Mert ilyen rendszer nem létezik ma.
Mitől energiaigényes? Nézd meg a CERN-nél, hogy hány hétig szivattyúznak légritka térhez egy szutyok 28 km-es zárt csövet. Hetekig. Képzeld el ezt több ezer km-en. Minden kis szar leállás után hetekig nem használod a rendszert? Ehm...
A repülőgépes hasonlat totálisan rossz, mert azok nem egy zárt csőben közlekednek.
Az oldala lenyílik rész elég vicces, amikor a csőben depresszió van. Ha elmegy és nem tökéletes a tömítés, akkor is az van. Hogyan nyitsz kifelé egy ajtót egy kisebb nyomású térből a nagyobb felé...? Még, ha úgy tervezed meg, hogy adott dp esetén automatiusan oldjon valamiféle előfeszítés akkor is egy kurvahosszú cső esetén, amiben kisebb a nyomás szerinted meddig lesz a csőbe befelér áramlás nagy felületen?
Olyan szinten nevetgséges a kommented, hogy arra szavak nincsenek. Persze a végén ott van a "szerintem" és "méröki tanulmányok" nélkül, csak akkor nem kellene ilyen szinten álmodozni, mert ez még álomnak is vicces.
Én meg távvezetékekkel, csővezetékekkel foglalkozom és áramlástechnikai mérnök vagyok. Ne vedd sértésnek, de mosolygok. Okkal nem járnak légritka csőben a vonatok és áramvonalaznak inkább...