Na szóval. van ugye az a probléma hogy légellenállás. Arra még mintha emlékeznék hogy a felület növekedésével négyzetesen? emelkedik a leküzdendő ellenállás adott sebességnél. Viszont arra is emlékszem hogy egy ratyi épp csak működő porszívóval elég komoly nyomáscsökkenést lehetett elérni kísérletezéseknél (konkrétan már nem hallottuk a vekker ébresztőjét a vezetéknélküli mikrofonon át a búra alatt), ami meglehet hogy már elegendő lenne egy azonos energiabefektetés mellett mondjuk 2-3x sebességnövekedéshez vagy azonos sebességet kevesebb energia felhasználásával elérni.
Ha "csak" alacsonyabb a légnyomás a csőben -pl alacsonyabb mint a repcsiknek 10ezren- már elegendő lenne a nagyobb tempóhoz. ha pedig x szekciónként elhelyezel egy légzsilip ajtót amit csak vész esetén csuksz be -és választod le a kívánt részt-, akkor a szivattyúk elkezdhetnek nem levegőt kiszívni, hanem befújni és egész gyorsan el lehet érni egy olyan külső-belső nyomáskülönbséget aminél már nyitható a vészkijárat. Igen, tény hogy idő, és nem azonnal jutsz ki belőle, de a repülőből sem épp fél perc kijutni a csúszdákkal sem.
Az eredeti tervek szerint a cső tetején napelemek foglaltak volna helyet, és azok látták volna el energiával a szivattyúkat és a pályát, tehát már a kezdetekkor sem egy-két szivattyúval tervezték elérni a légritka teret. (vákuumot soha nem fognak elérni, és szerintem nem is nagyon akarnak) Lehet már az is elég lenne a vésznyomáskiegyenlítéshez, hogy ha kikapcsolják a szivattyúkat, vagy egy megkerülő szakaszt nyitnak meg és hagyják had áramoljon befele a levegő szabadon. Fütyülni fog mint a hajókürt, de gyorsan feltöltődne -szerintem-.
A komoly baleset az lenne ha valamiért a kapszula sérülne meg és nem tartaná meg a nyomást belül. Ha ott történne dekompresszió, akkor valóban reszeltek a bent ülőknek. De ha csak a meghajtás menne gallyra, vagy tűz ütne ki, akkor lenne idő lefékezni, nyomáskiegyenlíteni, mentést megkezdeni.
Nem tömegközlekedés, de ha a repülőknél olcsóbb azonos távon, akkor már meggondolandó alternatíva. Sokan félnek a repüléstől, vagy nem akarják kivárni a becsekkolást-kicsekkolást-baszakodást. A lakóhelyemtől feljutni a repülőtérre vonattal (közel lakok a vasúthoz), majdnem annyi idő mint a nettó repülési idő Budapest-London távon... a be és kiscsekk meg még egyszer annyi... Ha ezt a nettó repülési időt megközelíted azonos áron be és kiszállással megint csak bejöhet.
Vonaton meg vagy heringkonzerv életérzés van, vagy lézengenek az emberek. Jöttem már haza úgy pestről hogy köki után egyedüli utas voltam.. de az is megvolt hogy hárman tolongtunk a kézmosó fülkében...