Azért az átlagembert egy ilyen dekompresszió eléggé megviselne, konkrétan belehalna. Még az edzett hegymászók is alig maradnak életben 8500 méter felett vagy oxigént visznek. Az átlagember azonnal eszméletlet veszti 8 km felett.
Egész egyszerűen nincs értelme a 400 km/h feletti vonat sebességnek, mert ezzel is versenyképes a repülővel a vonat 800-1200 km távolságig.
Ha pl. Bp-n lenne nem fejpályaudvar és létezne 350 km/h vasút ami legfeljebb 3 nagyvárosban áll meg Londonig, akkor egy kb. 5 órás út lenne Bp belvárosából London és 4 óra Párizs. Pont ennyi volt nekem kiutazni Ferigyre Bp belvárásából, felszállni a gépre, + minimális késés + poggyászra várakozással úgy, hogy délután indultam és este érkeztem kis forgalom idején Hethrow-ra.
Tehát feleseleges tovább növelni a sebességet 800-1500 km között egyéni ízlés lenne, hogy mivel, 800 km alatt vonat a nyerő, 1500 km felett meg repcsi főleg, hogy ekkora távolságon azért már hatalmas hegyek, tenger és óceán is lehet