Ez gyakorlatilag a 4-es metron kiepitett rendszer lesz csak felszini szakaszon. Ugyanezt telepitettek a 2-esen is, csak ott biztonsagi okokbol van vezeto a fulkeben.
A hamburgi rendszer ket elembol fog allni. Egy teljesen automatikusbol amikor az egyik vegallomason kiszallnak az utasok es a vezeto is, a vonat kimegy a tarolovaganyra, majd visszajon a masikra. Mint nallunk a 3-as metron. Itt egyaltalan nem lesz ember a fedelzeten, de a vonat csak tolatasi sebesseggel mozog es csak megallnia, iranyt valtania es ujra megallnia kell.
A masik tesztnel egyetlen megallonyi tavolsagot tesz meg a szerelveny, utasokkal, de emberi felugyelet mellett. A 2-es es 3-as metrok is igy mukonek, a 3-as raadasul meg mindig a regi 70-es evekbeli technologiaval.
A radios jelek zavarasarol csak annyit, hogy valojaban balise rendszeru a vezerles, tehat ugy mukodik mint az NFC-s olvasok. Ezek a kis dobozok azok amik a sinek kozott lathatoak pont kozepen. Zavarhato ugyan eleg nagy energiaju iranyitott jellel (vagy egy nagyobb kalapaccsal), de akkor semmi mas nem tortenik, mint a vonat megall amig vissza nem jon a jel vagy a vezeto meg nem unja es vanszorog el tolatasi sebesseggel a kovetkezo megalloig. A hamburgi rendszer eseten ha a tarolovaganyon hibasodik meg a technologia, akkor az ures vonat nem jon vissza magatol. Az utasokkal teletomott szerelvenyeken pedig mindig lesz vezeto is.
Szoval az egyetlen ujdonsag, hogy felszini szakaszrol van szo, mint nallunk a 2-es metron es ez a siemens rendszer nem annyira szereti a felszini szakaszokat es a valtozo idojarast. Elvileg a pesti rafutasos baleset ota ezt kijavitottak, valoszinuleg ezert allnak neki pont most elesben tesztelni a nemetek is. (ugyanis most mar remelhetoleg jo lesz)
ps: Igen, ahogy a 70-es evekben nallunk kezdtek el eloszor elesben hasznalni az automata rendszert, ugy nallunk allitottak uzembe olyan automata metrot (4-es vonal), amiben se vezeto, se vonat felugyelo nincs, se peron ajtok. Meglepo modon mindket rendszer mukodik, a 3-as metroe mar tobb mint 40 eve. (most cserelik le az egesz vonalon a cikkben emlitett uj siemens rendszerre)