En ket eltero problemat latok az energiatermelest es a toltesi infrastrukturat.
Nemetorszagban van penz, ott van megengedhetik maguknak a zold energiat, amit utanna picivel dragabban tudnanak attolteni a hazi vagy regionalis energiatarolokbol az autokba. Mindezt ejjel es munkaidoben. (az ember jellemzoen otthon es a munhahelyen parkol sokaig) Ehhez jellemzoen otthoni halozati es munkahelyi parkolos toltocsatlakozo kell.
Ugyanezt Magyarorszagon olcsobban atomenergiaval tudnank megtenni, ugyanis a reggeli es esti csucs kozott a folos energiat lehetne az autok tolesere is hasznalni. Csucsidoben viszont ezek az autok ugyis az uton lennenek. Az olcsobb folos aram kihasznalasara mar ma is van automatikusan kapcsolo villanyora, ez a toltoknel is mukodne.
Fontos, hogy akinek nincs otthon es a munkahelyen toltesi lehetosege, az ne tartson autot. Tehat akinek van parkolohelye mindket helyen, az tud varhatoan a jovoben egyszeruen elektromos jarmuvel autozni. A tobbieknek marad a tomegkozlekedes vagy a regi kornyezetszennyezo autok, amikkel viszont nem fognak tudni bemenni a varosokba.
Ha ma valaki akar otthonra egy sajat toltot, akkor idealis esetben siman beduja a 230V-os 10-15A-es aljzatba a kocsit a garazsban. Esetleg rakat ejszakai aramhoz villanyorat. Ha gazdagabb, akkor napelemet vagy amit akar es az otthon termelt arammal autozik. Szerintem ennel meg olcsobb az ejjeli fix atomenergia.
Mindharom megoldas (az aksis halozati tarolos, az otthoni aksis es az atomeromuves jarhato) jarhato es szabadon kombinalhato. Igazabol a halozati tarolas es az otthoni aksis tarolas ugyanaz, csak az egyik esetben a kozeli trafohaznal vannak az aksi csomagok a villanymuvek kezeleseben, a masiknal meg otthon.
Egy ido utan az emberek megszokjak, hogy ugy kell banni a kocsival mint egy telefonnal. Nem benzint toltunk bele (mint az autoknal), nem aksit cserelunk (mint a regi aksis keziszerszamokon), hanem folyamatosan tolton tartjuk amikor eppen nem hasznaljuk. Ha lenne egy olyan torveny, hogy csak ott lehet utcai vagy egyeb nyilvanos parkolohely, ahol van kiepitett tolto csatlakozo is, akkor nagyon gyorsan elterjedne az utcai toltesi lehetoseg is, azok szamara akik parkolo nelkuli regi tarsashazban laknak.
Egyebkent meglepo, de az automata autok ezen is sokat javithatnak. Egy automata kocsi el tud menni tolteni magat, miutan lerakta a tulajt egy tarsashaz elott, majd amikor kell, akkor a tulaj visszahivja es az felszedi az utcan. Ehhez mondjuk jelentos mennyisegu uj epitesu foldalatti parkolo kellene a varosokba, ahol toltore tudjak rakni magukat az arra jaro kocsik. (es addig se rontjak a varoskepet)