1, tiszta elektromos csak limitált km-ert tud megtenni (200km felett nem sűrűn ami rögtön drasztikusan csökken hidegben, melegben, autópályán ... ). Tehát csak második kocsinak jó. Azért úri muri 2 kocsit (fenn)tartani. Meg a spéci gyorstöltő, meg a kiépítése, meg csak otthon tudja tölteni, meg ....
2, konnektoros hibrid. Ez már egy tényleg jó megoldás, csak hát árban is az eget veri, és nem is tud sokat menni 1 feltöltéssel tisztán árammal (20-30 km talán).
3, saját áramtermelős (motor+mozgási energia) hibrid ami még megfizethető kategória. Ez tud a legkevesebbet tisztán árammal menni, de az is bőven elég (5-20 km)
Utóbbi kettő ugye megtermeli a saját áramát út közben, szóval a km adat egy aksi ürítésre vonatkozik. Csak hát útközben tölti a fékezés, gurulás, meg ha kell a motor is.
Ami a támogatást illeti, elektromos autóra 4000 euró azaz 1,3 MFt? Egy 7-10+ milliós kocsinál? Ez ugye vicc?
Még idehaza is volt, hogy 1,5 MFt-ot adott rá a magyar állam !!
Valójában tehát szerintem az olcsó hibrideket kellene piszkosul megtámogatni (amit most egyáltalán nem támogatnak).
Miért ? Mert pont a városban, a dugóban azoknak ÁLL A BENZIN MOTORJA !
Sőt amikor előre gurulnak, akkor is áll a benzin motor, némán elektromosan teszik.
És mivel azt megveszik az emberek. Nincs konnektorfrász meg "lámpát se kapcsolok hogy csak odaérjek" mint a tiszta elektromosoknál, és legtöbben csak 1 kocsit vesznek ami mindenre jó kell legyen.
Valaki viccelődött az egyik fórumban, és totál igaza volt:
"Ha csak hibridek futkosnának Budapest útjain, akkor virágillatú lenne a város ..."