Már nagyon régi ötlet a sziget üzemű áramtermelés. Ausztráliában több ilyen project is van.
Ugyanis ha a házadra, panel tetejére kerül végig napelem, akkor meg tudod termelni a saját szükségleted (nagy részét/egészét).
Illetve akár az autód részére is. Sokan ezért is vesznek elektromos kocsit, mert telerakták tetőt napelemmel. Nappal megy aksiba, este beáll kocsival és aksiból át annak aksijába. Ez sok veszteséggel jár, meg a ház aksipack is méregdrága. Egy Powerwall 6000$, meg inverter meg minden ... szóval nem olcsó megoldás.
Erre talán az lenne jó megoldás (amire valahogy még senki se gondolt), hogy a kocsihoz 2 aksipack jár, egyik töltődik nappal, másikkal mész. Majd este csere. (ok, nem egyszerű, mert 1-200 kg van egy aksipack, szóval valami docking station kellene a kocsinak :D )
Azt is lehetne, hogy nappal csúcsidőben termeli hálózatra (és az a hálózatnak is jó), este meg olcsó esti árammal tölti a kocsit, de a bürokraták nem így gondolták.
1, már adóztatják a nagyobb napelemeket.
2, ELMÜ ott buktatja ahol lehet az áram visszavásárlást (tőled, amikor termeled).
3, és ha mégis kiharcolod, annyira nevetséges áron veszi át (ahhoz képest, amennyiért te veszed tőle), hogy elkap a röhögőgörcs
Összefoglalva: annak ellenére, hogy az aksik kapacitása még mindig igen kicsi, kizárólag városi-belvárosi használatra kiváló dolog az elektromos autó. De ezt az államnak is ennek megfelelően kellene támogatni (és nem csak anyagilag, bürokrácia és ELMÜ oldalról is)