Igazad van abban, hogy lehet ilyen sziget üzemben működő rendszereket összerakni, de egyelőre, ahogy te is írod, nagyon sokba kerül, és nagyon sok a veszteség. Egy aksi töltés kb. 20%, két aksi (aksiból a másikba) már 40%.
De van még egy probléma, és ez a nagyságrend, amit próbáltam a korábbi be0rásomban is érzékeltetni, habár nem konkrétan a napelemre kihegyezve. De akkor nézzük ebből a szempontból:
Egy átlagos háztartás napi igénye 6-8 KWh, az autóé viszont majdnem egy nagyságrenddel nagyobb, napi 40-60 KWh!!!
Ez (50KWh átlagot számolva) évente kereken 18 ezer KWh. Veszteségekkel számolva pedig kb. 30 ezer KWh évente.
A napelemek elég csenevész módon fogják be az energiát, a Földre érkezőnek csak maximum 20%-át.
Találomra kerestem egy napelemes weboldalt, mely szerint egy évente 30 ezer KWh-t termelő napelem, (már ha a gyakorlat is ezt mutatja) 180 m2 kell, ami 10 Millióba kerül.
....és még a háztartásba nem nyomtunk semmi energiát, csak az autóval foglalkoztunk. És egyébként hova teszek ekkora déli fekvésű tetőt? Persze, ha van pénz, akkor ez nem lehet probléma, de akinek van pénze az akkor már Tesla-t vesz, de annak nagyobb napelem kell... stb...
Tehát van ugyan sziget rendszer, de ez egy autó szempontjából ma még nudli.