A hozzászólásaim tényeket közölnek, mégpedig azért mert te ezeket a tényeket átlépve alakítottad ki a véleményed. Ha ez színvonaltalan az nem engem minősít.
Nem erőltetném ezt a vonalat, mert nekem sem érdekem, hogy ez a vita színvonalon aluli legyen, de olyan alapvető dolgokat értesz félre és kezelsz kiindulópontként, amik hamisak. Ami igazából arról szól, hogy te ezt hogyan tudod elképzelni, miközben ez nem igy van.
Vegyük ezt az utolsó hozzászólásod. Azt követeled, hogy a taxivállalatok ne tömörüljenek árkartellbe és szálljanak bele az árversenybe.
Csakhogy nincsenek taxivállalatok Budapesten. Itt csak fuvarszervezők vannak. Vagy ezzel nem vagy tisztában vagy azzal nem, hogy mi a különbség a taxivállalat és a fuvarszervező között.
Elmondom mi a különbség: a taxivállalatnál alkalmazásban állok heti 5 nap x 8 óra, ő bocsájtja rendelkezésemre a munkához szükséges eszközt, ezt ő is tartja fenn, a munkámért cserébe bejelent - minimálbéren - kapok fizetést és fizeti a járulékokat.
Engem innentől kezdve az hogy ő milyen áron viteti velem az utasokat nem érdekel és boldogan értek a te véleményeddel egyet. Felőlem kiírhat 10Ft/km-t is, mit érdekel engem.
Csakhogy ilyen nincs, ami volt vagy ezzel próbálkozott mind tönkrement.
A fuvarszervező ezzel szemben ennek az egésznek az kezelését és az ahhoz tartozó felelőségvállalást lerúgja magáról, áthárítja a taxisofőrre. Neki mindegy milyen árat irat ki, sőt, neki az a jó ha az ár minél alacsonyabb, neki az lenne a legjobb ha a taxisok 10Ft/km díjjal szolgáltatnának. Ugyanis ő a taxistól kéri a pénzt, nem az utastól.
Ezt úgy hívják, hogy gazdasági erőfölény kihasználása, amit a világ minden egészséges gazdaságában tiltanak, épp azért, hogy ne torzuljon a piac - aminek védelme érdekében te beleszálltál ebbe a vitába.
Ebbe nyúlt bele az állam - nagyon helyesen - ezt a folyamatot állította meg és fordította vissza az a bizonyos taxirendelet pár éve ami ellen te most itt hadakozol. A taxisok akkor már habzó szájjal követelték, hogy legyen meghúzva egy minimál határ. Erre mondta az állam, hogy jó, igazuk van a taxisoknak, de akkor a felhasználók védelme érdekében ez egyben maximált ár is lesz, igy született meg a fixtarifa, amitől sem le- sem felfelé eltérni nem lehet és ez igy van jól.
A kizárólag appon történő fuvarszervezés tisztasága csak a te és - az ezzel kapcsolatban - a blikk magazinól tájékozott ember utópiája, ami konkrétan egy blődség. Megint egy olyan elképzelés tőled, ahogy te ezt - egészségesen szocializált emberként a te szintedhez igazodóan - el tudod képzelni. Ennél a világ jóval gonoszabb. Pl. az uber külön kiegészítő modult gyártott a szoftveréhez, mely azt figyeli, hogy ki lehet bármiféle ellenőr - bankkártya adatok, telefon adatok, híváslista, gyakori helyszínek követése alapján - és ha felmerül a gyanú azonmód kizárja a rendszerből.
Még egy adalék: az uber akkor hagyta el Budapestet, mikor élesedett az a jogszabály, hogy vagy átláthatóvá teszik magukat vagy - az új jogszabály alapján - már nem csak a nekik tevékenykedő sofőröket lehet büntetni, hanem magát az uber nevezetű céget is.
Várj, fogalmazom még kifejezőbben... nem akkor, hanem aznap.
Bocsánat, de ennyi írás után megengedek magamnak némi demagógiát: Tehát miről beszélsz?