"Valóban nem, de ebből nem következik egyenesen az, hogy egy atomfizikusnak menne."
Eleve rakétamérnököt mondtam, illetve azt hogy "a népesség egy jelentős része képes rá". Ezen állítások megállnak. Szalmabábod próbálsz meg gyártani.
"Te összekevered a valós költségeket azzal, amit az uber lekönyvel magának. Hogy egy ilyen rendes liberális cég füllentsen, na nem máár."
Tőzsdei cégeknél rendkívül ritka a 'füllentgetés', kis kozmetika belefér, az már a csőd közeli állapot ha a fő számaikat megmásítják. Egyébként meg mi értelme lenne a kiadási oldalra egy nagy számot behazudni?
"Két éve vásároltak - ez a lap is lehozta - 100.000db Mercedest. Hogy minek azt nem tudjuk, hisz ők nem taxivállalat és sosem lesz az. Lehet, hogy 100.000db garázsban vannak"
Egy szimpla google keresés választ ad a kérdéseid jelentős részére:
"Uber orders 100,000 Mercedes’ S-Class self-driving fleet, to be delivered by 2020"
Nem olvastam el a részeltetek, de gondolom visszamondható rendelés ha jobb ajánlatot találnak vagy az önvezetéssel nem készülnek el.
"Ebben a vitában írtam le neked, hogy 25%"
Eleve minden cég más-más költségszinttel dolgozik. Ezek alapján én + 50% végfelhasználói árat láttam(azóta persze a konkurencia hiányában taxisok a 450ft-ból is 700-at csináltattak, meg a mésik oldal is emelt de a különbség lényegében megmaradt ). A taxi vállalatok működése nem hatékony ha a 25% adózott nyereségükből árcsökkentést csinálnának az Uber még akkor is olcsóbb lenne. Tehát sok megy el pl. bérköltségre. A piacon az adott feladatot olcsóbban elvégezni képes munkavállaló is van, és nyilván a management költségei sem 0-án vannak.
"számolj mindjárt 200%-ból, és amelyik taxis nem ad neked pénzt az utazás végén az igazából téged kirabolt."
Próbáld meg befejezni azt hogy a számba adsz kitalált mondatokat aztán azokat szapulod. Ez tényleg az óvodás szint.
"még sosem hallottak 180Ft/km díjjal jár az uber? Mert elméleted szerint annyival kellene neki."
Ismét csak egy szalmabán. "Elmélelem" szerint a a svájci munkavállalók bérszintje magasabb, tehát ott a fűnyírót is drágábban tolják és a taxit is drágábban vezetik.
"Most, hogy megdőlt - újfent - az elméleted mi lesz, gyártasz újat?"
Nem dőlt meg semmi, a súlytalan érzelgős fröcsögésed meg sem karcolja a közgazdaságtani tételeket.
"Ez kétségtelenül igy van, valóban ez az üzleti modell az amitől habzik a szám.
Ha valaki valamit pénzért közvetít az a minimum, hogy felelőségvállalásra is legyen kényszerítve."
Amennyiben a cég alkalmazottja valaki akkor a cég nagyobb felelőséget vállal, az Uber is, emennyiben csak közvetíti a szolgáltatást akkor is vállal fellesőléget, csak kisebbet. Azonban a az adózási rendszer afelé tolta a világot hogy EV legyen a taxis. Ki lehetne itt térni hogy a közteherviselésből akkor ki mekkora részt is visz, de ez itt irreleváns mert a classic taxi vállalt és az Uber is vállakozókkal operál. A fő különbség továbbra is az hogy árkartell áll szemben a versenypiaci árral, és a kettő nem fér meg egymás mellett, a versenypiaci szereplő be tud ígérni az árkartell alá, ezzel elveszi piacát, az árkartell csak addig működhet ameddig a szereplők többsége benne van.
Az Uber egyébként nem a felelősségtől fél, az autókon van biztosítás, ha a sofőr sumákol(mondjuk megveri az utast) akkor pedig BTK szerint a sofőré a felelőség, nem átvállalható, adózási felelősség tekintetében pedig csak a szád járt amint konkrét példát kellett volna mondanod rögtön elsunnyogtál. Az Uber-nek meg van rá szervezete ami alapján kizár egy 'sáros' sofőrt. Az Uber azért akar csak közvetítő maradni hogy ne vonatkozzanak rá azon szabályozások amik a taxi vállalatokra. Erre mondtam hogy ezen szabályozás hozzáadott értéke minimális, a gyakorlat azt mutatta/mutatja hogy Uber-en keresztül is el lehet jutni A-ból B-be. A probléma alapja az állami túlszabályzás, a mai technikai szinten ez már túlhaladott, sokkal kevesebb kötöttség kellene és a rögzített árak elengedése, versengjenek csak egymással a cégek a fogyasztók 'kegyeiért', árral, App-al, minőséggel, stb-vel. A taxisoknak persze nem tetszik hogy más olcsóbban is hajlandó elvégzi az általuk túlárazott munkát, vagyis maga a piacgazdaság ami ellen vannak. Vissza a szocializmusba, éljen az árhivatal, és a nyugdíjas állások, legyen a kenyér is fixen 3.40Ft mindenhol.