"Mástól veszem az áramot, de ugyanazon a vezetéken. Ugyanazon az úton megyek, de más taxival."
Az energiapiac liberalizációjára volt Magyarországon kísérlet, megbukott. Olcsóbb nem lett semmi, csak több volt a bullshit, hogy miért nem. Lehet még mindig a '94-es SZDSZ programot mantrázni, csak ez innentől már inkább vallás, mint racionális érvelés.
Egyébként erre visszatérve:
"Vajh ha New York-ban valaki Uberezni akar akkor nem tud mert elfogytak a liszenszek vagy egyszerűen be tud regisztrálni?"
"New York úgy döntött, hogy szabályozza az Uber és a Lyft működését. A módosítás értelmében csak bizonyos ajánlatok kaphatnak új licenceket és emellett minimálbér bevezetését tervezik a sofőrök számára. Ezzel New York az első egyesült államokbeli metropolisz, amely - viszonylag szigorú módon - szabályozza a közösségi utazásmegosztó szolgáltatásokat. "
"Ez így demagóg és értelmetlen. Cseréld ki az Uber szót taxisra és ugyanúgy megáll."
Nem igaz, mert az engedélyhez kötött szolgáltatások piacára sokkal nehezebb belépni, mint beregisztrálni egy online felületre. Az orvos és az ügyvéd is átverhet, de az engedélye elvesztésével több évtized munkáját kockáztatja, így kisebb rá az esély, mintha random Gipsz Jakab-ot küldene egy online mentőszolgálat, aki tegnap regisztrált náluk, mondván, hogy nem baj, ha meghal a beteg, legfeljebb a család majd lepontozza a piac meg beárazza a tudását.