A liberalizmus mely oldala ez a válasz? Két dolgot képviselsz ebben a vitában, az árversenyt - persze ez rögtön legyen egy tőled teljesen független ágazat ahol majd te jól megmondod, hogy sajátodban miért nem teszed ezt azt nem tudni, én nagyon finoman (de tényleg nagyon finoman) fogalmazva következetlenségnek nevezném - a másik pedig az uber hájpolása.
Tehát az ubernek nem kell árversenyezni? Ő úgy jó, ahogy van? Az árverseny jó a vásárlóknak mondod te - már ez nem igaz, de most ezt hagyjuk. Akkor az uber árversenye miért nem jó a vásárlóknak? Tehát ha az uber azt mondaná, hogy ezentúl 15% a sarc, az vagy olcsóbb árakat jelentene vagy minőségibb szolgáltatást. Vagy ha azt mondaná, hogy7% ami még mindig iszonyat pénz. A semmiért. Egy élősködőnek. Aki a szolgáltatás alapvető elemeit elvette tőled a saját érdekében. Akinél nem ülhetsz be az autóba csak úgy, akinél csak egyféleképp fizethetsz. A liberális uber.
Tudod te itt mennyi pénzről van szó? Végiggondoltad valaha? A Marsra szállást lehetne belőle finanszírozni.
"minden cég eldöntheti hogy mennyiért árulja a portékáját. A BMW/Mercedes is eldöntheti mennyit kér egy autóért Amerikában"
Igen, a sajátjáért. Amit ő gyártott, amit ő tervezett, amire a gyártás érdekében kiépített egy infrastrukturát és igy tovább. De a BMW/Mercedes nem mindenki más árát határozhatja meg, ráadásul a felsorolt folyamatok kihagyásával. Nem itt lenne ideje diplomásként felfognod a kettő közti eltérést?
"Valószínűsítem hogy a taxi hiány időszakos, és a csúcsidőre korlátozódik. A versenypiacon erre is van megoldás, csúcsidőben magas tarifával kell dolgozni, ez egyensúlyba hozza az ingadozó keresletet a kínálattal"
Kiváncsian vártam, hogy elméleted mely szeletéről mondasz le, ugyanis ha állításod helyes akkor épp hogy emelni kellene tovább a taxik árait.
Nos megleptél, választottál egy alternatív választ. Biztos időszakos mondod.
Nem. Nem időszakos, hosszú évek óta fogyatkoznak a taxisok és egyre nagyobb az űr.
Tehát azt javaslom fuss neki újra, hisz ez egy államilag védett, 0 szaktudást igénylő + iszonyat pénzt kereső szakmában nem lehetséges. Vagy mégiscsak tévednél valahol?
A csúcsidő amire utalsz az 30 évvel ezelőtt is igy volt és 30 év múlva is igy lesz, ez a városok sajátja. Ha New York összes taxisát idehoznád akkor sem kapnál kocsit. Na nem azért mert a taxisoknak nem kell a pénz, hanem mert nem lehet megmozdulni a városban. Hiába vagytok egymástól fél kilométerre képtelenség emberi időben hozzád elérni, ez van.
A csúcsidőben magas tarifával kell dolgozni alatt erre gondolsz? https://ibb.co/m70pVp