"Ettől az apróságtól eltekintve te mégis azt vallod, hogy az adott amerikai cég nyugodtan jöhet ide a liberális szabad piac elvét követve, itt azt csinál amit akar, majd mi jól lepontozzuk ha valami nem kerek."
Igen, a WTO szabályozza ennek a kereteit, az áruk és szolgáltatások relatíve szabadon áramolhatnak, maguk a munkavállalók már nem(de az EU-n belül igen). Ha egy cég tiltott állami támogatásban részesül az beperelhető.
"igy ezzel teljes mértékben felesleges köröket futsz."
Felesleges körök azért vannak mert gyáva mód sunnyogsz.
Itt nem te döntöd el hogy mit fizetsz meg és mit nem(veszel vagy nem veszel ezt döntheted el), ahogy az utasod sem dönthet hogy megfizeti-e azt az árat miben szerinte pofátlan profit van. Felteszem ismét a kérdést, próbálj meg nem elsunnyogni a válaszadás elől:
"Tehát járjon-e a benzinkutasnak is a fix magas literár a hogy a taxisnak is fix magas kilométer ár?"
"Amit te árkartellnek hívsz az nem árkartell hanem hatósági ár."
Hívhatod úgy is, ha ez jobban tetszik. A lényeg akkor is az hogy egymással 'elvileg' versenyző cégek egy közös megállapodás utáni árat használnak(ők kérték a hatóságot hogy emeljen 300, úgy is hogy vastag profit marzs-al dolgoznak (zárójelben a profit említése kapcsán is elsunnyogtál)). Az sajnálatos hogy ehhez az önkormányzat asszisztál, a választóknak ilyenkor le kell vonni a konklúziót hogy az ő érdeküket képviselik-e a városházán vagy egy szűk csoportét. Továbbra is csak trivialitásokat szajkózól. A kérdés elől hogy miért is jó, miért is kell árverseny helyett az egységár azt pedig konzekvensen kerülöd. Tehát? Miért kell ebben a szektorban rögzíteni az árakat amikor a piacgazdaságnak szinte semmilyen(>99%) területén nincs ilyen?
"Szóval ebbe kivételesen ebbe beletaláltál, engem nem hajt a tatár és valóban Budapest egyik leglustább taxisofőrje vagyok, dehát ez legyen az én dolgom."
Akkor fogadd el hogy a piac majd beárazza azt hogy mennyit is ér a munkád, ne a hatóságot kezd el útlezárásokkal zsarolni ha nem biztosítanak olyan kondíciókat ahol egy értéktelen munka után túlfizetés jár.
"Tehát ha te valóban olyan jó lennél a szakmádban ahogy itt előadod magad akkor neked nem az sg.hu fórumon kellene dumcsiznod egy taxissal, hanem jelenleg a szilicium völgyben kávéznál Elon Muskal."
Én nem követelek az államtól semmit. Sem azt hogy korlátozzák az olcsó indiai programozók piaci lehetőségeit, sem azt hogy amerikai szoftvereket tiltsanak ki az EU-ból, sem minimálbért. Elfogadom hogy ez egy globalizált piac, ahol már a különböző régiók munkavállalói is valamilyen szinten versenyeznek egymással. Ezzel szemben te azt sem vagy képes elfogadni hogy helyi szinten legyen verseny és így az olcsóbb Jánosok veszélyeztessék a megélhetésed.
Senki nem fog könnycseppeket ejteni a taxisok után amikor majd az önvezető járművek végleg elveszik a munkátokat. Persze akkor majd megint habzó szájjal fogtok hőzöngeni, hogy nem teljesül a szabályozás. Ilyen önző dekadens mentalitással még fonó Jenny-nél sem tartana a világ.