A cigaretta egy jövedéki termék, komoly egészségkárosító hatással, és EU-s direktívával a visszaszorításra. A taxizást senki nem akarja visszaszorítani azzal hogy sokszorosára emeli az árat, nem akar az állam sem extra sarcot kivetni rá. Totálisan sánta analógia. A piacgazdaságban szereplő árak 99+% -a nem hatósági ár. Ezen akkor sem tudsz változtatni ha hozol még1 példát. Te vagy az anomália a rendszerben.
"Minél nagyobbak azok a számok amiket ide másolgatsz annál jobban igazolsz engem"
Tévedésben vagy, ez mind azt támasztja alá hogy miért rossz a hatósági ár. Ugyanis egy magáncég profitját növeled az áremeléssel, illetve a sofőrőknek biztosítsz a piaci feletti bérszínvonalat. Magáncég profitjának pedig a piaci versenynek kell hogy korlátot szabjon, a magas profit szint újabb versenyzőket kel hogy bevonzzon és árcsökkentés kell indukáljon. A munkaerő árát pedig szintén alapvetően a kereslet kínálatnak kell meghatároznia. Én egyébként nem vagyok profit ellenes a versenypiac keretein belül, ha olyat terméket ad valaki olyan áron amit megfizet a piac akkor annyiért adja amennyiért akarja. Tehát kérdés továbbra is az hogy miért is van hatósági ár, miért is nem akarnak árversenyt a szereplők? Erre még mindig nem voltál képes válaszolni.
"Boldogan fizetek - én és minde más taxis is - 400Ft helyett 500Ft-ot a benzinért, ha ez az ára annak, hogy taxis lehessek."
OK, tehát járjon a benzinutaknak is a hatósági ár, olyan amiből jól megél. Köv kérdés, legyen-e a futár cégeknek is fix tarifájuk, jó vastag profit marzsal? És így tovább a fodrász, stb. szakmákkal, legyen-e minden szolgáltatásnak az országban a hatósági ára?
Ha semmi más nem történik csak mindenki megkapja azt a privilégiumot ami a taxisoknak jár akkor az ország versenyképessége a béka segge alatt lenne, és gazdasági csőd köszöntene be. Ez tisztán mutatja hogy miért is rossz az árkartell, annak persze nem aki benne, és ez egy szűk réteg, nem is akartok kikerülni belőle, a politikusoknak meg nincs mersze mert akkor jön az útlezárásos zsarolás.
"Ezt a megjegyzésed nem minősíteném"
Majd 9 sor komment. LoL:)
"Megjegyzésként csak annyit, hogy mindenki mást lemínősíteni a környezetemben a gyenge emberek sajátja"
Ez pedig csúsztatás, nem mindenki mást minősítettem le, ott volt hogy 'korlátosan', a média általi agymosás az pedig működik, aki ezt nem látja be az sajnos valszeg maga is agymosott. Ez evidencia.
"Csakhogy itt nem A pontból B-be, hanem A-ból bárhová kell elvigyen. "
Közúton el fog. Erről szól a LVL4/5. Egyébként pontosan előre tudni fogja hova akarsz menni, ha földúton akarsz közlekedni amit a LVL4 nem tud akkor oda majd küldenek emberes taxit.
A linkelt video nem közúton történt, rendszáma sincs a kocsinak, valamit próbálgattak, teszteltek. Ha ezek munkások voltak egy veszélyes üzemben akkor a munkavédelmi utasítással vagy annak be nem tartásával lehetett a gond, ez a videóról nem állapítható meg.
A szófiai kérdést miért sunnyogtad el? Miért kell Budapesten ár-kartellezni amikor Szófiában működik a piaci szereplők közti verseny? Mi a baj az ottani rendszerrel?
Az árverseny következménye az lenne Budapesten is hogy csökkenne a taxisok jövedelme és a cégek profitja is, ez a pénz pedig az utasok zsebében maradna. Ez ami szerinted rossz? Elfogultság, érzelmi motiváció van a mondataid mögött, a gazdasági objektivitás nagy ívben kerülöd.