"Ismét csak egy megoldott problémáról bizonygatod hogy nem megoldható. A car sharing flották takarítása is megoldott"
Várjál már, te azt képzeled, hogy ez nyereséges? Ez gazdagon veszteséges. Szerepe nem az, hogy kicsavarják a taxisok kezéből a munkát és ebből üzletet csináljanak, hanem az hogy megoldják a városon belüli embertömeg mozgását. Látják előre, hogy 10 éven belül ebből kezelhetetlen lesz a helyzet. Nem csak Budapesten, ez minden nagyváros problémája.
Te azt hiszed, hogy azok akik ezt kezelik ingyen dolgoznak? Ennek költsége van. Csak a városban szerte szét hagyott kocsik mozgatásához két ember kell. A takarításhoz pedig három. És nem egy autót kell takarítani, hanem mindet.
Ezek még csak ilyen triviális apróságok voltak, hogy autók mozgatása és takarítás. Ezeket fenn kell tartani, nem beszéltem még a rejtett költségekről, ezekkel még csak most fognak szembesülni.
Én most elárulom neked, hogy a jelenleg futó autók egyharmadánál már van rejtett költség. Le van ütve az alja, lepadkázták már vagy 8x. Ez két hónap múlva fog jelentkezni. Kire hátékázod rá? Hogyan oldod meg, hogy ezt valaki kifizesse?
Kire mutatsz rá és mi alapján hogy melyik volt az? Lehet hogy mind.
Az önjáró taxinál lesz egy brigád aki takarítja? De ez a szolgáltatás már nem annyiba fog kerülni mint egy ilyen brigád nélkül, nem tudom hogy ezt érte e.
Hol lesz az a brigád? Egy központi helyen? Ha morzsás az ülés minden autó abbahagyja a munkát bárhol is van és megy a garázsba? Ennek költsége van, ráadásul többszörös. Egyrészt nem dolgozik, másrészt bevétel nélkül üres kilométereket termel. Ez nincs ingyen.
Mennyit kell ott várni, mikor kerül az autó sorra? Ha már harmadik vagyok egy mosóban 1,5 óra mire végzek és itt mi most 5000 taxiról beszélünk.
Vagy sok kis helyen lesznek a mosók, minden kerületben egy? Van róla fogalmad, hogy ez mennyibe kerül? Eddig ezt úgy ahogy van a taxis megoldotta ingyen és hatékonyan.
Hogy fog működni ez a lázálmod a gyakorlatban, mondd már el, kíváncsian várom.
Eddig azt sem tudtad, hogy ilyen költségek vannak. A vitánk elején még azt hitted, hogy majd csak megy körbe körbe az okos autó innovatív módon mindenféle költség nélkül és csak termeli a lovét. Ráadásul ez még szerinted olcsóbb is lesz egy 20 milliós autóval mert kiesik a drága taxisofőr. Én tájékoztattalak róla, hogy ilyen triviális dolgok taxi üzemmódban milyen fejfájást tudnak okozni. Tőlem kapod a valós infókat ezzel kapcsolatban, nem a blikk magazinból.
És most hogy szembesültél vele már harmadik nekifutásra sem sikerült megoldani, hogyan is lesz - és mennyiből - takarítva a gépjárműpark. És ez még csak a takarítás.
Ezen kívül taxi üzemmódban van még bőven megoldandó feladat. De még ezt az első lépcsőt sem sikerült venned.
Ez nem a család autója, ahol te megmondod a gyerekeknek, hogy tilos fagyizni. Ez egy mindenki által használható nyitott szolgáltatás pénzért, amit a felhasználók le fognak amortizálni és amiért felelősséget kell vállalni.
Már az sem mindegy a költségek szempontjából, hogy egy ilyen szolgáltatást hol indítasz, Norvégiában vagy Törökországban.