"A flotta autók takarítására van megoldás, úgy hogy nem ül benne taxis, állításod szerint pedig nincs"
De nem gazdaságos, nem érted? Ez nem a család autója amit majd Apa organizál.
És nem is egy zárt közösséges autómegosztás vagy autóbérlés ahol azzal kell kezdened, hogy leteszel 200ezer Ft letétet. És könnyen lehet, hogy még akkor sem vidám a bérbeadó a végén. Ha nem a drága biztosítást választja csak az önrész 200K, hol élsz te?
A gondolatod első felében a hivatkozol arra, hogy a nagy cégek ezt biztos kiszámolták a második felében pedig egy tollvonással leamortizálod a céget mert másképp az elméleted működésképtelen.
Milyen matematikai egyenlet ez, plusz = mínusz?
El lett már neked mondva: a taxisnak 25% ami ezen az egészen megmarad, az összes többi költség. Másnak sem marad ennél több, mitől maradna? Ebből gazdálkodhat, ebből kell az általad víziónált kamerarendszert, takarító személyzetet és IT gárdát megfizetnie. Ez még nem a vége, csak jelenleg itt tartunk a beszélgetésben.
Már ez eltünteti a 25%-t, a felelőségvállalás pedig veszteségesé teszi. Te ezen vitázol, a beszélgetés gördülékenysége miatt maradjunk annyiban hogy alaposan megfogyatkozott.
Az uber már most is szedi a 25%-t évek óta. Költség és problémamentesen, mindenféle felelőség vállalási kényszer nélkül. Miért váltana az általad javasolt modellre?
El tudod ezt mondani? Vagy azt, hogy szerinted jelenleg az ubernek milyen költségei vannak? Kifejezetten érdekel, hogy te erről mit gondolsz, milyen költségeket képzelsz a jelenlegi működése mögé.
Most van 2018, 5 éve olvasom hogy most már mindjárt jön az uber önjáró taxija, meg 100ezer Mercedes (nem Skoda, Mercedes!) rá pár hónapra, hogy 24ezer Volvo (akkor minek a Mercedes?) nem mellesleg ez az önjáró taxi már nem is érdekes, mert az új projekt a repülő taxi. És közben csendesen lapátolja be a 25%-t, nap mint nap.
És te ezért a cégért vitázol? A takarítást nem tudják gazdaságossá tenni. Neked sem sikerült. Lövésed sincs róla, találgatsz. Azt is csak azóta, hogy közöltem veled ilyen feladatok bizony egy taxiszolgáltatás részei.
Jelen pillanatban ott tartunk, ha holnap lehozná a blikk magazin, hogy az uber ezentúl Birodalmi Lépegetőkkel fog majd taxiszolgáltatást nyújtani te azt is elhinnéd. És téged az érdekelne legjobban ebböl az egészből, hogy vajon lesz benne ingyen wifi vagy sem? Ezen studiroznál egész nap. És oltogatnád a taxisokat fórumokon, hogy nekik nemsokára végük, mehetnek bányásznak. Épp úgy, ahogyan most teszed.
3M forint az autó árának alja amivel érdemes nekiindulni a taxizásnak - használt autóról van szó, itt a taxis már csökkentett a költségein. Ez további félmillió mire taxi lesz.
Tehát 3,5 millió. Taxistól függöen 3-5 év (legyen 4) mire cserére szorul. Oszd már el a 3,5 milliót a hónapok számával. Semmi nem történt, ez csak az autó ára, nem szervizeltette, nem vett új gumit, nem reszelte meg a rendőr, nem kapott gyorshajtásért 80 rugós bírságot és igy tovább. Én is nagyon szivesen vásárolnék egy Mercedest és nyújtanék minőségibb szolgáltatást az utasoknak, de annak induló ára még taxiskedvezménnyel is 10M forint felett van: kitermelhetetlen.
Mennyibe fog kerülni egy ilyen önjáró autó, maradjunk nagyon az alján, legyen 12 millió. Elosztanád a hónapok számával? Ez nem fog kopni, ezt nem kell fenntartani, erre nem kell gumit venni? Milyen autók lesznek ezek, csodaautók? Csodák nincsenek.
Ja azt irtad itt valahol hogy ezek hatékonyabbak lesznek. Elő is keresem: "az autó lehetséges használhatósága viszont sokkal magasabb." Mi ez az újabb butaság?
Te azt képzeled, ha Budapesten ezentúl 5000 helyett 10000 taxi lesz akkor kétszer annyi utas lesz? Melyik iskola oktatja ezt?
Nem - már látom a válaszod magam elött - te azt képzeled, hogy feleannyi taxira lesz szükség. De akkor kétszer annyit kell menniük. Igy a költségeik és az elhasználódásuk is dupla, ugyanott vagy ahol voltál.
Nem lehet, hogy itt is mint oly sok esetben a legegyszerűbb választ érdemes megjelölni, ha az igazságra vagyunk kiváncsiak? A legegyszerűbb válasz pedig az, hogy te ehhez nem értesz. Senki nem várja el tőled, úgyhogy én igazán nem értem mit erőlködsz.
"Én azt látom hogy a drága emberi erőforrás kiváltása nagyon sokat hoz a konyhára, képes kompenzálni a költség oldalt, de ennek pontos levezetése a cégek feladata, akik látszólag ugyanerre a következtetésre jutottak."
De nem taxi üzemmódban, nem ez a cél. Nem érted, hogy kevered a szezon a fazonnal?
"Járok arra néha bringával, nyilván úgy állsz meg, hogy egy sávot blokkolsz ezzel engem is kikényszerítesz a kerékpársávból balesetveszélyt generálva. Nem kérdés hogy ezért büntetés jár neked.
Szépen keresned kell egy mellék utcát és ott felvenni az utast, ezt egy app simán le tudja kommunikálni az utas felé hogy gyalogoljon csak odébb 50-100 métert"
Már csak az a kérdés, hogy ha te ezt vallóban vallod akkor te miért a buszmegállóba rendeled a taxit. Mert meglepnél vele, ha kiderülne te ahhoz a fennmaradó 10%-hoz tartozól akik nem ezt teszik. A példában szereplő Károly krt. buszmegállótól elgyalogolni az Astorián túl pedig nem 50-100 méter, de talán nem is a lényeg, hanem a működésképesség. Ezek amiket pedig te itt irkálsz csak akkor működőképesek ha ketten éltek a városban, te és az önjáró taxi. Csakhogy Budapesten rajtad kívűl élnek még további két millióan.
"Persze amikor rákérdezetem többször hogy mit is jelent a "De cserébe úgymond minden autó egyfajta taxi lesz." állításod, akkor válasz helyet..."
Rákérdeztél? De minek? Hát fölé van írva, nem kellett volna mást tenned mint az előtte szereplő 3 mondatot is elolvasnod.
Én árultam le neked, hogyan fog eltűnni a taxis, erről is téves elképzeléseid voltak. A taxis akkor fog eltűnni ha megszűnik a magántulajdonú autózás mert az önjáró autók terjedése miatt már értelmetlen a fernntartásuk. De nem a taxis lesz az első aki eltűnik ahogyan te képzeled, hanem a jelenleg általunk ismert magántulajdonú autózás válik értelmetlenné.
Valahogy úgy képzelem, hogy akinek akkor még lesz saját autója az olyan különlegeségnek és drága hobbinak fog számítani mint most egy old timer autó.
De ahhoz hogy ilyen mértékben ez a szolgáltatás el tudjon terjedni ahhoz hatékonynak kell lennie. Hatékony, biztonságos, gazdaságos pedig csak egyféleképp lehet: ha minden más a forgalomban résztvevő autó is szintén önjáró.
Hogy ezt majd car sharingnak, BKK pótléknak vagy egyfajta taxiszolgáltatásnak nevezzük lényegtelen, a működőképességében a lényegi ugrás az hogy minden más autó is legyen önjáró.
Tehát olyan nem lesz hogy jön az uber 5000 önjáró taxival és a jelenlegi forgalmi viszonyok mellett teríti Budapestet, a taxisok pedig szomorúan elmennek bányásznak. Ezt feleslegesen várod, ilyen nem lesz. Ez igy működésképtelen, gazdaságtalan és hatékonyságban csak töredékét képes elérni a jelenlegi szolgáltatásnak.
Szóval sajnálom hogy el kell keserítselek, de még nagyon sokáig jön érted ugyanaz az unalmas taxis aki már ezerszer vitt. Nem lesz sehol egy Brad Pitt, se egy intelligens dumcsis robot, csak az a gonosz taxis aki nem engedi hogy gyrossal beszállj.