Hétköznapi elektromos eszközeinkbe bőven jók a mai akkumulátorok. Ha hirtelen valami csoda folytán meg lehetne kétszerezni az akkuk energiasűrűségét, akkor egy perccel sem nőne ezeknek a készülékeknek az üzemideje, mert a megnőtt kapacitást arra fordítanák, hogy nagyobb teljesítményű hardvereket hajtsanak meg vele. Magyarul a telefonokat ugyanúgy naponta kellene tölteni, csak sokkal több multimédiás biszbasz zabálná benne az áramot.
Elektromos autó fronton eljutott odáig az akku technológia, hogy hétköznapi életben is jól használható e-autókat lehet gyártani (nyilván bizonyos kompromisszumokkal). Sokáig szkeptikus voltam az elektromos autózással kapcsolatban, de arra, amire az átlagember használja őket, arra tökéletesek. Szerintem semmi értelme a hatótávon rugózni, amikor naponta átlagosan 50 km-t autóznak az emberek. Ha elterjednek a villámtöltők nem lesz lényeges kérdés a hatótáv. A legfontosabb kérdés a töltési idő. A gyártóknak pont a másik irányba kellene elmozdulniuk, a kisebb, olcsóbb, de sokkal gyorsabban tölthető akksik irányába. 15-20 kWh-ás akksival szerelt városi autókra van szükség. Városi tempóban kicsik a menetellenállások, jelentős a visszatáplálás, rövidek a távok, pont ideális egy villanyautónak. Most már csak a vásárlók fejében kéne rendet tenni, hogy nem akkor lesz alternatíva a villanyautó, ha egy seggel 400 km-t lehet vele autózni, hanem akkor, ha az átlagember mindennapos igényeit kielégíti.
Megújuló energia és stabil akkuk esetében viszont szükség lenne új technológiára.