Eddig az emberek olyan autót használtak, amiről tudták, hogy ha nincs meghibásodás, akkor odaérnek A-ból B-be és nem számít egyik "HA" faktor sem. A villanyautónál meg csak alig párat soroltam fel és bármelyik esetén kedves optimista Andrást vontatni kellett volna vagy 2-3 órával hosszabb az út. És ennél van több is, mert pl. magasabb külső hőmérsékleten a töltés is lassabb meg a kinyerés hatásfoka is romlik. Vagy majd a 4 fős családnál majd ketten kiszállnak vagy ketten otthon maradnak, ha síelni mennek az osztrák Alpokba? Mert ott is már a határ előtt elfogy a kraft a tetőcsomagtartó cuccok és fűtés miatt és ott még fel is kell mászni magasabbra.
A vasút emlegetése vicces, mert tudtommal azok a fő gerincről vannak megtáplálva csomópontokon és nem 1000+ egy helyen, mint a töltők lennének, de bevallom a vasutat nem ismerem, de a trafókat látom. A HÉV-ek is egy vagy max. két helyen vannak a hálózatra kötve tudtommal.
A kiszolgálás nem műszaki, hanem közgazdasági képtelenség. Egy 10 MWe-s 6/0,4 kV-os trafó kb. 100 millió forint. Az András által behaluzott 300 kW-os töltés azt jelenti, hogy 30 autó számára csak a trafó kerülne ennyibe. Mivel a töltés nem 3-5 perc, mint a benzinkúton, hanem 30 perc még 300 kW-tal is, akkor azt jelenti, hogy egy tök átlagos autópálya melletti benzinkúton csak a trafó belekerült 200 misibe alsó hangon, akkor a forgalom. Van, amikor sorba kell állni a kútnál úgy, hogy 6-8 kútfej van. Ha 30 perc a töltés, akkor úgy 60-80 autó parkolna egy ilyen helyzetben. Ha csak picivel több autó jön, akkor meg a várakozási idő lő ki az égbe, lehet kávézgatni 2 órát is egy 6 órás úton.
Azért az 1MW hulladékhő elvezetést is megnézném, hogy arra mit terveznek be és milyen költsége lesz. Tudod a folyadékhűtés az kocsiból kihozza a hőt a folyadék, de aztán azt el is kell disszipáltatni máshol azt a hőmennyiséget. Tudod, mint erőműveknél a kondenzátor külső körén a nedves/szárazhűtők. Az sincs ingyért...
Tehát mondom, a problémám az, hogy ezeket a tényezőket az András féle optimisták, de láthatólag technikai ás fizikai téren analfabéták fel sem mérik. Azt hiszi, hogy az egész annyi lesz, hogy lekúrnak több töltőt és csá. Hát rohadtul nem. Ezért van az hogy az otthoni vízforraló olyan amilyen, de egy atomreaktor, ami vizet forral valahogy mégis máshogy néz ki, több segédrendszere van. Ő meg a vízforralóból indul ki.
Vastaps...
Mondom, ez zavar. Hogy egyesek az hiszik, hogy ez olcsó lesz és csettintésre. Nem. A villanyautózás most azért ilyen trendi (?), mert ennyi autó számára tényleg csak annyi, hogy lebasznak gyorstöltőt, amit kb. vidéken 1 ember használ. A fővárosban meg már néha most is vadászni kell. Mi lesz, ha 10-szer ennyi kocsi lesz és 10 kW-os töltési teljesítmény...? Mert nem tesz le senki zsebből 10-100 misis trafót.
Láttam tanulmányt 3 fővárosi cellára, ahol éjszaka 2-3 kW-os töltési teljesítménnyel már valami 500 db autó a megengedhető határon túl torzította a hálózat paramétereit. Gyorstöltés nem is volt.
András is könnyen jazkarizik a töltőjével a társasházban, de ha csak minden harmadik vagy ötödik. lakó töltene úgy, ahogy ő, akkor az éjszakai terhelésnél a társasház sanszosan megfeküdne az egész cellájával együtt. Gyorstöltés nélkül.