Hiába ezek a törekvések, amikor a marketinggépezet ezerrel sulykolja bele az emberbe, hogy vegyél kétpofára minden vackot, ha kell, ha nem, és amid van, az egy kalap sz@r, a tavalyi high-end cuccodat is dobd a francba, mert itt az idei csúcsmodell...
Persze, hogy javítani kell (és tartós eszközöket gyártani), és nem konzumidiótákat csinálni az emberekből, akik a bolygó nyersanyagkészleteit szeméthegyekben halmozzák fel. Aztán utána meg jönnek a hírek, hogy milyen drága minden. Hát mert a nyersanyagokat kibányásszák, és gyakorlatilag egyenesen megy a kukába. Persze addig még kell, amíg megy a hype, hogy meg fog jelenni a telefon, meg amíg a Steve Jobs-style-ban levezényelt termékbemutatókon ujjongnak az emberek, miközben a CEO úgy mutogatja a legújabb világmegváltónak kikiáltott vackukat, mint a kitépett szívet, vagy mint a pávián Szimbát az Oroszlánkirályban. Aztán megjelenik az eszköz, fél év múlva meg mindenki sz@rik rá, mert már az ezt "végre leváltó következő generáció" hype-jára koncentrál.