A black friday és a hasonló dolgok a fogyasztói magatartás szélsőségei. Valóban a gyártók és a forgalmazók is eléggé rájátszanak erre, etikátlanul tekintenek a fogyasztóra és minden eszközzel próbálják meggyőzni őket, hogy vegyék meg a terméküket. De csak azt lehet hülyének nézni, aki hagyja magát hülyének nézni. Sőt, igényli, hogy hülyének nézzék. A black friday-en az ösztönlények csordajelenetei és új termékek megjelenésekor a bolt előtt, az utcán hosszú sorokban történő sátrazás csupán okozatok és nem okok. A társadalom beteg lelkének tünetei. Sokan azért vásárolnak minden sz*rt, mert örömet okoznak maguknak ezzel. Endorfin szabadul fel bennük vásárlás során. Ez pedig függővé teszi őket. A nagyvárosi emberek többsége sivár, ingerszegény és boldogtalan életet él. Boldogtalanok a szakmai és a magánéletükben egyaránt. Ezért vásárlással próbálnak örömet okozni maguknak. A black friday okait itt kell keresni. Az Apple pedig fokozottan rájátszik erre, hiszen ők nem terméket árulnak elsősorban, hanem életérzést. Aki boldog, kiegyensúlyozott életet él, az megtalálja az örömét az élet bármely területén. Aki nem boldog, annak szüksége van erre az "életérzésre", hogy pótolja az űrt az életében. Ezért vesz egy Apple terméket és ez már elég neki ahhoz, hogy elhiggye magáról: ő boldog.
A fejlett társadalmak elektronikai hulladékának nagy része Ázsia és Afrika fejletlen országaiba kerül. A helyieknek pedig az jelenti a megélhetést, hogy guberálhatnak a kidobott telefonok, monitorok, mosógépek között fémek után kutatva. Amit eladnak és abból él a család egész héten. Ez is egyfajta újrahasznosítása a fémeknek, hiszen az így összegyűjtött fémből valahol újra termék lesz. Ha az elektronikai hulladék a fejlett országok határain belül maradna és ott kerülne újrahasznosításra, akkor a fejletlen országok lakói elesnének ettől a jövedelemtől is. A jelenlegi helyzet sem ideális állapot, de a semminél jobb és valamennyire mindenki jól jár: a gyártók is, a fogyasztók is, az afrikai guberálók is.