"Ezzel az elmélettel a gond, hogy nem csak az európai ember nem szaporodik, hanem minden fejlett ország lakosságánál megfigyelhető és teljesen érthető jelenségről van szó. Nem kell mindenből valami összeesküvés-elméletet gyártani."
Ez nem összeesküvés elmélet. Ez szimpla tény. A "fogyasztói" társadalmat igen erős propaganda segíti kialakulásában. Miután már kialakult, elvégzi a munkát beavatkozás nélkül is. És ezt a mai napig folyamatosan megerősíti minden ami körülvesz. Ma már nem azzal adják el a terméket, hogy: "vedd meg ezt, mert ez jó." Az a száz évvel ezelőtti reklám.
Ma már érzelmekkel, identitással, propagandával adják el a terméket. Vedd meg, mert megérdemled, mert ettől leszel fiatalos, menő, férfias/nőies, jobb lesz tőle, megváltozik az életed, ha megveszed az adott szart!
Ki látta már a telekomnak a "Most generáció" reklámjait? Na, annál nyilvánvalóbb propagandát nehéz találni.
A fogyasztói társadalom így-úgy kialakul, és utána zuhanórepülésbe kezdl a születésszám. Magyarországon már a Kádár rendszerben fogyasztói társadalom volt, bár kielégíteni akkor még nem igazán lehetett. De akkor ment az ocsmány szlogen: "Kocsit vagy kicsit?" Az anyagiasság, az öli meg az európai embert, amit gőzerővel támogat a saját kereskedelmi és marketing gépezetünk. Mellékhatásként kihalunk, ha így érthető...
A nacionalizmus témához annyit tennék hozzá, hogy te kevered a nacionalizmust annak radikális formájával, amit sovinizmusnak neveznek.
A kettő nagyon nem ugyanaz. Nem te vagy az egyedüli aki keveri, hazánkban a teljes baloldal keveri a fogalmakat, szándékosan, és sokakat megvezetnek vele.