Azért ez ebben a formában kicsit sarkos, de valahol igaz. A villanyautót egyesek valami univerzális megváltó csodaként kezelik, pedig igazából az egyik legfontosabb problémát ez sem oldja meg. Ha holnap csettintésre lenne villanyautó mindenhol és lenne hozzá tiszta grid, akkor sem lenne élhetőbb város, mert mindent autók foglalnak el és rendelnek alá túl sok városban.
A világon a jelenlegi átlagos villamosenergia-hálózatok mellett a villanyautózásnak semmiféle környezetvédelmi funkciója nincs. Már eleve az van, hogy 1,7-2,2 tonnás szörnyek mozgatása több energiába kerül, mint az 1 tonnás benzines kocsiké. Bakker a Tesla 85kW-os akksija és a motor + hajtáslánc tömege egy kisebb benzines autó üres tömege felé konvergál. Hiába jobb a villanymotor hatásfoka, ha a töltési és kinyerési hatásfokkal ezt azért alaposan le lehet zúzni főleg, gyorstöltés esetén, akkor a kinyerési és töltési hatásfok a motor hatásfokkal már 70% alatt van és sokkal nagyobb tömeget mozgatsz és nagyrészt fosszilis tüzelőanyagból lesz áram...
Autókra meg tömeges igény van a társadalom felől, mert olyan életmódot alakított ki az emberiség egy része 60 év alatt, amilyet. Biztató jelek néhol vannak, hogy ez az agyament trend megfordult, de túl kevés.