"Szövegértésben állunk relatíve legszarabbul, és ott volt a legnagyobb a visszaesés is. Tehát nem ott tartunk hogy a 'lélek' megértésén kellene filozofálgatni a kölykökkel, erre szerintem alapvetően éretlenek is, egy 18 éves már képes meglátni azt ami egy gyereket csak összezavar."
Ez nem igaz, csak a találáson múlik. A gyerekek képesek "örömet" találni a művészetekben.
"Az irodalomnak mint a kommunikációra használt nyelvet fejlesztő tudománynak van helye a rendszerben. És ebben benne van olyan is hogy mondjuk Ady Elbocsátó szép üzenetét verselemezik, maga az elemzés fejleszti az analitikus gondolkodást akkor is ha szépművészeti mű a tárgya, illetve a kifejezőképességet is ami ugyan nehezebben mérhető de ezen a fórumon is látva egyeseket egyértelműen van tere a fejlődésnek."
Nem. Az irodalomnak mint a személyiséget fejlesztő eszközként van helye, a verselemzéseknek pedig az égvilágon semmi értelme nincs. Csak arra jó, hogy megmondja miként gondolkodj egy - egy mondatról vagy szóról és mit várnak el tőled mit mondj (osztályozni meg egyenes baromság). Vagyis ahogy te fogalmaznál agymosás történik. Javaslom a "Holt költök társasága" című filmet.
https://www.youtube.com/watch?v=81I8QbPT1yQ
Én a mai napig olvasok és hallgatok verseket. Imádom. De nem fogom elemezgetni soha, max beszélgetni egy egy műről akinek szintén jelent az valamit. De igaz ez a filmekre és zenékre is.
Ha gondolkodó polgárokat akarsz akkor felejtsd el a vaskalapos oktatást mert az nevel az emberekből gondolkodni nem képes polgárokat.
Biztos te is ismersz "20 diplomával" több nyelvvizsgával embereket körömmelóban. Frankón megtanulták beseggelni az anyagot. Az megy. Megfelelni a vizsgákon. Az is. Önállóan létrehozni valamit amikor nem mondják meg mit kell csinálni akkor meg néz ki a fejéből. Na ez a jelenség oka.
Irodalom, zene, művészet , filozófia, sok sok beszélgetés a gyerkőcökkel. Az osztályzást meg hagyjuk, annak néhány tantárgyat nem számolva amúgy sincs értelme.