"A gyerekek képesek "örömet" találni a művészetekben."
Maszatolsz, írd le egyértelműen amit mondani akarsz. Az iskola alapvetően nem szórakoztatóközpont, ahogy a matek/fizikaóra sem az. Ahogy már írva vagyon ne mosd össze a hittant a rajzórával, mi alapvetően az előbbiről beszélünk.
"a verselemzéseknek pedig az égvilágon semmi értelme nincs"
Szerinted. Valójában felfedezésélmény az amikor olyan mondanivalóra bukkansz ami szó szerint nincs is ott, ami fejleszti a személyiséged hogy megérted/elmerengsz rajta/elfogadod vagy elutasítod más gondolatait. A jó irodalomóra nem arról szól hogy elmondják mi mit jelent, ez egy közös gondolkozás, elemzés, ha neked nem is volt részed benne filmeken biztos láttad már.
"De nem fogom elemezgetni soha"
Akkor is elemzed ha csak elolvasod, de ez már a tanulási folyamat vége, ami egy gyereknek még tudatos tevékenység, az a készség megszerzése után automatikusan megy.
"felejtsd el a vaskalapos oktatást"
Szerintem sem a poroszos rendszer a legjobb, nem is állítottam ezt soha. Szalmabábot gyártasz.
"Irodalom, zene, művészet , filozófia, sok sok beszélgetés a gyerkőcökkel. "
Ettől nem fogja megtanulni a helyzeti, mozgási, elektromágneses energia összefüggéseit. A képletek nagyon jól rámutatnak az univerzum alapvető összefüggéseire, ezeket nem lehet elmesélni, vagyis az csak egy pongyolaság lenne, nem lehet rá építkezni később. A te humán-oktatás módszered kb. a bölcsészképzés analógiája, az ebből következő utópiában nem lenne se számítógép se internet kb. csak meditálgatna mindenki a kommunájában. A technikai fejlődéshez de akár egy épület megtervezéséhez is kőkeményen a természet/reál tudományos ismeretek kellenek, a humán oldal fejlesztésnek inkább az a szerepe hogy az egyén boldoguljon a társadalomban.